ဘုရားဖူးမ်ား၊ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား၊ ရိုးရာဓေလ့ထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား // ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (၇၄ မ်ိဳးဆက္) //

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဘုရားဖူးမ်ားကို ေနရာအႏွံ႔ ေတြ႔ႏိုင္သည္ ျပည္တြင္း ဘုရားဖူးမ်ားရွိသလို ျပည္ပဘုရားဖူးမ်ားလည္း နာမည္ၾကီး ဘုရားမ်ားသို႔ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ၾကသည္။ ပြင့္လင္းလာသည့္ အေျခအေနတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ဘုရားဖူးမ်ားက အမ်ားဆံုး လာေရာက္ၾကေလ့ရွိသည္။ ႏိုင္ငံတကာမွ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ား ကလည္း လာေရာက္ ေလ့လာၾကသျဖင့္ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံျခားေငြ ရရွိေရးသည္ တိုင္းျပည္တိုးတက္ေရး အတြက္ အေရးပါေသာ အခန္း က႑မွ ပါဝင္လာခဲ့သည္။ ထိုအခါ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဘုရားဖူးမ်ားအတြက္ ဘုရားဖူး လာေရာက္ရာတြင္ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေစေရး၊ က်န္းမာေရးအရ ထိခိုက္မႈမရွိေစေရး၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားႏွင့္ ဌာေနေဒသရွိ ရိုးရာ ဓေလ့မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေရးကို ထိန္းသိမ္းရန္ လိုသလို ေခတ္ႏွင့္အညီ ျပဳျပင္သင့္သည္ကိုလည္း ျပဳျပင္သြားရန္ လိုအပ္ေပသည္။
 
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ရွိ္ ေရႊတိဂံုဘုရားၾကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အထင္ကရ ဘုရားၾကီးျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဘုရားဖူးမ်ား အမွတ္တရ လာေရာက္ၾကည္ညိဳ ၾကသည့္ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂံု ဘုရားၾကီးတြင္ အေရွ႕ဘက္ ေစာင္းတန္း၊ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္း၊ ေတာင္ဘက္ေစာင္းတန္းႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ေစာင္းတန္းဟူ၍ ေစာင္း တန္းၾကီး ၄ ခုရွိသည္။ ထိုေစာင္းတန္းၾကီး ေလးခုထဲတြင္ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းမွလြဲ၍ က်န္ေစာင္းတန္းမ်ားတြင္ ဓါတ္ေလွကားမ်ား ရွိသည္။ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းတြင္လည္း ဓါတ္ေလွကားတိုင္ အေဆာက္ အအံု ေဆာက္ျပီးမွ ဦးေနဝင္းလက္ထက္ ယင္းဓါတ္ေလွကားစဥ္ေပၚမွ လူၾကီးကားတန္းၾကီး ဦးဝိစာရလမ္းအတိုင္း ေမာင္းလာစဥ္ လုပ္ၾကံႏိုင္ သည္ဟူ၍ ယူဆသျဖင့္ ဆက္မလုပ္ခိုင္းေတာ့ေၾကာင္း သိခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေစာင္းတန္း ၄ ခုတြင္ ဓါတ္ေလွကား မရွိေသာ ေစာင္းတန္း သည္ အေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းျဖစ္သည္။
 
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးတြင္ ေႏြအခါ တေပါင္းပြဲေတာ္ က်င္းပသည့္အခါ ထိုအေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းတြင္ရွိ ကြက္လပ္ၾကီးတြင္ က်င္းပေလ့ရွိ္ သည္။ ေရွးအခါက နယ္မ်ားမွ ႏြားလွည္းမ်ားျဖင့္ လာေရာက္ၾကရာ စတည္းခ်ရာ ေနရာျဖစ္သည္။ စာေရးသူတို႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝ ၁၉၇၀ ဝန္းက်င္တြင္ ေရႊတိဂံုတေပါင္းပြဲတြင္ ျမန္မာ့လက္ေဝွ႔ ျပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ဆားကပ္ပြဲမ်ား၊ မ်က္လွည့္ပြဲမ်ား၊ ေဈးဆိုင္တန္းမ်ားျဖင့္ စည္ကားလွသည္။ လူအုပ္လိုက္ ထိုအေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းမွ ဆင္းလိုက္တက္လိုက္ႏွင့္ ၾကိတ္ၾကိတ္တိုးလွသည္။ ထိုအေနာက္ဘက္ ေစာင္းတန္းၾကီးကို ႏွစ္ျပားတန္ေဆာင္း ဟုလည္း အမည္တြင္ေသးသည္။ သိမ္ၾကီးေဈးၾကီးရွိ ေဈးသူေဈးသားမ်ား တေယာက္ ၂ ျပား အလွဴထည့္ဝင္သည့္ ေငြျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ ေစာင္းတန္းၾကီးျဖစ္၍ ထိုအမည္တြင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္က ၂ ျပားသည္ အလြန္တန္ဖိုးရွိေၾကာင္း ထိုၾကီးမားခ့ံညားေသာ မွန္စီေရႊခ် ကႏုတ္မ်ားႏွင့္ တိုင္လံုးၾကီးမ်ား အျပင္ ဘုရားဖူးမ်ားေလွ်ာက္သည့္ ေက်ာက္ျပားခင္း လမ္းမ်ား၊ ရွည္လ်ားသည့္ ေလွကားၾကီးမ်ားႏွင့္ ခန္႔ျငားလွသည္။ ထိုေခတ္က တျပားဆိုလွ်င္ မုန္႔ဟင္းခါးကို အေၾကာ္ႏွင့္ ၂ ပြဲခန္႔ စား၍ရသည္ဟု ေျပာဖူးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္တျပားသည္ ယေန႔ေခတ္ ၅၀၀၀ က်ပ္ခန္႔ တန္သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
 
ထိုေစာင္းတန္းၾကီးတြင္ ဘုရားလူၾကီးမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္တို႔ သေဘာတူညီမႈယူ၍ စက္ေလွကား (Esclator) ကို တပ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုအခါ ထိုေစာင္းတန္းၾကီး အလယ္တြင္ လူမ်ား တစ္ဖက္ ၆ ေယာက္ခန္႔ တန္းစီအဆင္း အတက္ လုပ္သည့္ေနရာကို ထိုစက္ေလွကားက ေနရာယူလိုက္သျဖင့္ လူ ၂ ေယာက္သာ အတက္အဆင္း လုပ္ႏိုင္သည့္္ အေနထားအျဖစ္ ေျပာင္းသြားခဲ့ရသည္။ ထိုအက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ တေပါင္းပြဲေတာ္ လုပ္သည့္အခါ အေနာက္မုဒ္ ေစာင္းတန္းမွ လူအတက္အဆင္းကို မ်ားစြာက်ပ္တည္း သြားေစသည့္အျပင္ မူရင္းေစာင္းတန္းၾကီး၏ အလွအပကိုလည္း ပ်က္ျပားေစသည္။
 
ထိုစက္ေလွကား တပ္သူမ်ားက မတက္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားအတြက္ တပ္ေပးတာပါဟု ဆင္ေျခေပးေကာင္း ေပးမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အျခားမုဒ္ ၃ မုဒ္တြင္ ဓါတ္ေလွကားျဖင့္ သြားတက္ႏိုင္သည့္အတြက္ မလိုအပ္ဟု ျမင္သည္။ မိမိေျခေထာက္ျဖင့္ သဘာဝအတိုင္း ကုသိုလ္ယူတက္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ စဥ္းစားေပးျခင္း၊ ဘုရားဖူးမ်ား စုျပံဳ တက္ေရာက္ႏိုင္သည့္္ အေျခအေနမွ ၂ ေယာက္ခ်င္းသာ တက္ေရာက္ေစသည့္ အျဖစ္သို႔ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ စူးေရာက္စြာ ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ ေဂါပက၏ ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္မႈကိုလည္း အံ့ၾသမိသည္။ မိမိသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရလွ်င္ ယခင္အတိုင္း ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္ေပးမည္ဟု ေတြးဆထားခဲ့သည့္ အခ်က္တခု ျဖစ္သည္။ ထိုစက္ေလွကား တပ္ဆင္လိုက္သူမ်ား ကေတာ့ ေငြရႊင္သြားမည္ ေသခ်ာေသာ္လည္း ေရွးလက္ရာ အလွအပတို႔ ပ်က္စီးသြားျခင္းမွာ ႏွေျမာစရာ ေကာင္းသည္။
 
ေနာက္တခုမွာ တိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ စက္ကိုသံုးျခင္းထက္ မိမိခြန္အားကိုသံုး၍ ေတာင္တက္ျခင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း တို႔ကို ဦးစားေပးၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ေရႊတိဂံုဘုရားၾကီးကို တက္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ရာ၌ က်န္းမာေရးကုိ ေရွးရွဴေသာအားျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္တက္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ ဦးစားေပး စဥ္းစားသင့္သည္။ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္သူမ်ား က်န ္မုဒ္ ၃ မုဒ္ရွ္ိ ဓါတ္ေလွကားျဖင့္ တက္ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။
 
ယခင္က က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားၾကီးကို ဖူးေမွ်ာ္ဖို႔ရန္အတြက္ တေနကုန္ လမ္းေလွ်ာက္တက္ၾကရသည္၊ မေလွ်ာက္ႏိုင္သူ မ်ား၊ အဖိုးအိုအဖြားအိုမ်ားသာ အထမ္းႏွင့္ တက္ၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရား ဖူးႏိုင္ျခင္းသည္ ကံထူးသူ၊ ဇြဲေကာင္းသူမ်ား အတြက္ ျဖစ္ခဲ့ဂုဏ္ယူခဲ့ၾကရသည္။ စာေရးသူတို႔ ဘြဲ႔ရျပီး က်ိဳက္ထီးရိုးကို တက္ၾကစဥ္က ေရေျမာင္ၾကီး ေရေျမာင္ေလး၊ စိုင္တေမာ့၊ စသည့္ ေနရာမ်ားသို႔ ေနကုန္လမ္းေလွ်ာက္ရင္း လမ္းခရီးတြင္ ျပန္လာသူမ်ားကို ေရာက္ခါနီး ပလားေမးတိုင္း ေရွ႕တေကြ႕ဆိုေရာက္ျပီႏွင့္ တေကြ႔ျပီးတေကြ႔ မဆံုးႏိုင္ေတာ့။ ေလွ်ာက္ရင္း ေတာေတာင္ အလွအပမ်ား၊ အနားယူသည့္ ဝါးတဲေလးမ်ား၊ စမ္းေခ်ာင္းေရကိုခပ္ျပီး မ်က္ႏွသစ္ၾက အားေမြးၾက ေတာင္ေဝွးကိုယ္စီကိုင္ လမ္းေလွ်က္ လိုက္ၾကႏွင့္ ေပ်ာ္စရာအတိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ လမ္းတြင္ ဝါးေသနတ္ေလးမ်ား၊ ဝါးဆစ္ျဖင့္ပုလုပ္ထားသည့္ ေျမြရုပ္ေလးမ်ားကို အျပန္တြင္ လက္ေဆာင္ဝယ္ၾကႏွင့္ ေဒသခံမ်ားလည္း အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ၾကသည္။ တည္းခိုခန္းမ်ားလည္းမရွိ ဇရပ္မ်ားတြင္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ တည္းၾက ေတာင္ေပၚတြင္ ေအးခ်မ္းစြာ ညအိပ္ၾကႏွင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ၾကသည္။ ေရေျမာင္ၾကီးတြင္ ေတာင္က်စမ္းေရကို ခပ္ယူရင္း ေက်ာက္ပုဇြန္တေကာင္ကို ေတြ႔မိေသးသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈမရွိ ျခင္မရွိ ယင္မရွိေန၍ ေကာင္းလွသည္။
 
ထိုအေျခအေနမွ က်ိဳက္ထီးရိုးကို ေန႔ခ်င္းျပန္ လမ္းေဖာက္လိုက္သည့္အခါ ယခင္က တန္ဖိုးမ်ား၊ ခရီးသြား အႏွစ္သာရမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ေတာ့သည္။ က်ဳိက္ထီးရိုးဘုရားဖူးရျခင္း၏ တန္ဖိုးသည္လည္း နိမ့္က်သြားခဲ့ရ သည္မွာ ဝမ္းနည္းစရာ ျဖစ္သည္။ ေန႔ခ်င္းေပါက္လူမ်ား သြားလာႏိုင္သျဖင့္ ေဂါပကအဖြဲ႔တြင္ ဝင္ေငြအဆမ်ားစြာ တိုးလာသည္ မွန္ေသာ္လည္း ထိုသို႔လြယ္ကူစြာ လာေရာက္ႏိုင္သည့္အတြက္ ဘုရားဖူးမ်ားသည္လည္း အဆမ်ားစြာ ျဖစ္လာခဲ့ျပီး ဘုရားဖူးကာလ မိုးအကုန္မွစ၍ လူေန႔စဥ္ သိန္းႏွင့္ခ်ီ လာေရာက္ရာ ေနရာၾကီး ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုလူမ်ားႏွင့္အတူ ျပႆနာမ်ားလည္း ပါလာခဲ့သည္။ အဓိကျပႆနာမွာ အမိႈက္စြန္႔ျပစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္ ျမိဳ႕ေနလူတန္းစားမ်ားကစ၍ အမိႈက္ကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ စြန္႔ပစ္ေလ့ရွိသျဖင့္ ျခံဳထဲတြင္ ကိစၥျပီးလိုက္ၾကသည့္ ေတာေနလူတန္းစားမ်ားႏွင့္ ေပါင္းလိုက္သည့္အခါ အမိႈက္မ်ား ဘုရားေအာက္ေျခတြင္ ျမင္မေကာင္းေအာင္ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ စားကြ်င္းစားက်န္ မ်ားကလည္း မ်ားသျဖင့္ ယင္ေကာင္ေပါက္ဖြားမႈ သည္လည္း တိုးလာခဲ့သည္။ ထိုအေျခအေနကို မေျဖရွင္းႏိုင္ပါက မၾကာမီကာလတြင္ ေရာဂါ ေပါက္ဖြားရာ ေနရာၾကီး ျဖစ္လာႏိုင္ေပသည္။
 
လူမ်ားလာသျဖင့္ တည္းခိုရန္ေနရာ မလံုေလာက္မႈ ျဖစ္လာခဲ့ျပီး ထိုမွတဆင့္ တည္းခိုခန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ရသည္။ ထိုတည္းခိုခန္း မ်ားျဖင့္ စီးပြားရွာသူမ်ားႏွင့္ ေဂါပကအဖြဲ႔တို႔ပူးေပါင္း၍ အမိႈက္ျပႆနာႏွင့္ ခ်မ္းသားသည့္ လူမ်ားသာမက ဘုရားဖူးမ်ားအားလံုး တည္ခိုးႏိုင္သည့္ေနရာမ်ားကို ေျဖရွင္းသင့္သည္။ သာမန္အရပ္သားမ်ား တည္းခိုႏိုင္သည့္ အခမဲ့ ဇရပ္မ်ားလည္း တိုးခ်ဲ႕တည္ေဆာက္သင့္သလို လမ္းခရီးကို ယခင္အတိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ တက္လိုသူမ်ားအတြက္ trekking ခရီးသြား လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေဖာက္လုပ္ေပးျပီး လမ္းခရီးတြင္ တည္းခိုရန္ ဇရပ္မ်ားႏွင့္ တည္းခိုခန္းမ်ားအား နားေနစခန္းတိုင္းတြင္ ထားေပးျခင္းျဖင့္ လူထုက်န္းမာေရးကို ျမွင့္တင္ေပးႏိုင္သလို ေနရာအခက္အခဲကိုလည္း ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ျပီး ေဒသခံမ်ားအတြက္လည္း ထိုေျခက်င္ခရီးသြားလမ္းေၾကာင္းမွ ေဈးေရာင္းခ်ရင္း တဖက္တလမ္း ဝင္ေငြရရွိႏိုင္သည္။ ထိုခရီးသြားလမ္းေၾကာင္းကို ေျမပံုႏွင့္ တကြျပသထားျပီး မိုင္မည္မွ်တြင္ မည္သည့္ေနရာရွိသည္။ တည္းရန္ရွိသည္၊ စားေသာက္ဆိုင္ရွိသည္စသည္ျဖင့္ လမ္းညႊန္ေျမပံုမ်ားကို ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ီျခင္းျဖင့္ ဘုရားဖူးမ်ားကို ေရွးမူအတိုင္း ဘုရားဖူးခြင့္ကို ဖန္တီးေပးသင့္သည္။ ကားမ်ားျဖင့္ တိုက္ရိုက္သြားသူမ်ား သြားၾကသလို ေရွးမူမပ်က္ေစဘဲ ဘုရားဖူးမ်ားကိုလည္း လံုျခံဳေသာလမ္းေၾကာင္းကိ္ု ေရရွည္အျမင္ျဖင့္ ျပဳလုပ္အားေပးသင့္သည္။
 
အမိႈက္ႏွင့္ ယင္ေကာင္ေပါမ်ားလာျခင္းကို ေျဖရွင္းရန္မွာ ေတာင္ေပၚမွ အမိႈက္ကိ္ု စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ပစ္ခ်ျခင္းထက္ ထိုအမိႈက္ႏွင့္ စားၾကြင္းစားက်န္မ်ားကို Slot ျပြန္ပိုက္မ်ားမွတဆင့္ ပစ္ခ်ျခင္္းႏွင့္ ေတာင္ေျခေရာက္လာသည့္ အမိႈက္မ်ားကို အမိႈက္ကားမ်ားျဖင့္ သယ္ယူျပီး အမိႈက္မီးရွိဳ႕စက္ရံုတခု တည္ေထာင္မီးရွိဳ႔႕ပစ္ရန္ ျဖစ္သည္။ ၂ တန္မွ ၅ တန္အထိ မီးရွိဳ႕ႏိုင္ေသာ မီးရွိဳ႕စက္တလံုးကို ေဂါပကမွ ႏွစ္စဥ္ရရွိေသာ ေကာက္ခံေငြျဖင့္ ဝယ္ယူႏိုင္စြမ္းရွိ္သည္။ တႏွစ္ဝင္ေငြ က်ပ္ ၅ ဘီလီယံ (ေဒၚလာ ၅သန္း) ေက်ာ္ရရွိေနေသာ ေဂါပကအေနႏွင့္ မဝယ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဟု ျမင္သည္။ လူအမ်ား က်န္းမာေရးႏွင့္သန္႔ရွင္းစြာ တည္းခိုေနႏိုင္ေရးသည္ က်ိဳက္ထီးရိုးေဂါပက၏ တာဝန္သာျဖစ္သျဖင့္ အျမန္ဆံုးအေကာင္ အထည္ေဖာ္သင့္လွေပသည္။
 
ထိုအခါ ေန႔ခ်င္းသြားလိုသူမ်ားက ကားမ်ားျဖင့္ ေတာင္ေျခအထိ သြားၾကသလို ေျခလ်င္သြားလိုသူမ်ားကလည္း ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ ေတာင္တက္ၾကျခင္းျဖင့္ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းႏွစ္သြယ္ျဖင့္ ဘုရားဖူးခြင့္ ရၾကမည္ဆိုလွ်င္ က်ိဳက္ထီးရိုး ဘုရားဖူးျခင္းသည္ ေရွးမူမပ်က္ တည္ရွိေနမည္ျဖစ္ျပီး ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားအတြက္လည္း ေျခလ်င္ခရီးသည္ ဆြဲေဆာင္စရာတခု အျဖစ္ေပၚထြက္လာျပီး ျခင္ယင္ကင္းရွင္းသည့္ ဘုရားဖူးေဒသအျဖစ္ ကမၻာေက်ာ္လာႏိုင္ပါသည္။
 
ထြန္းေအာင္ေက်ာ္ (၇၄ မ်ိဳးဆက္)
The Ladies News
 

 

Vote: 
No votes yet
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.