ေဟာေျပာပြဲ \\ ေမာင္ဟစ္ \\

ခုတေလာ ေမာင္ဟစ္ကုိ ေဟာေျပာပြဲ ဖိတ္ၾကားသူ မ်ားလာသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲအတြက္ ဆရာႀကီး ကုိယ္တုိင္ လာေရာက္ ခ်ီးျမွင့္ေပးဖုိ႔ ဖိတ္ေခၚသတဲ့။
 
ေမာင္ဟစ္ အေတာ္ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေနၿပီပဲ။
 
ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ သြားရသည္။
 
ဒုိင္ယာရီထဲမွာ ေန႔ေတြရက္ေတြ အခ်ိန္ေတြ မွတ္ထားရသည္။
 
ေဟာေျပာပြဲဆုိသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါသည္။ စားလုိ႔ေသာက္ လုိ႔လည္း ေကာင္းပါသည္။
 
ေဟာေျပာသူမ်ားသည္ ကြယ္လြန္သူ ဆရာအီၾကာေကြး ေျပာသလုိ ဖြတ္ကလိဒဂၤါး ရလာၾကသကုိး။
 
သုိ႔ေသာ္ ေဟာေျပာသူတုိ႔၏ ညေၾကးသည္ နာမည္ႀကီး ဓမၼကထိကမ်ားကုိ မဆုိထားႏွင့္ အဆုိေက်ာ္၊ ဖက္ရွင္ေမာ္ဒယ္၊ ဧယဥ္က်ဴးသူ၊ ရတုပုိဒ္စံု ရြတ္သူ မ်ားကုိပင္ မမီေခ်။
 
တစ္ခ်ိန္က ဒီထက္ဆုိးသည္။
 
မေကြးေရာက္သည့္အခါ ကတ္ေၾကးတစ္လက္ႏွင့္ ႏွပ္ေခ်းထြက္ေအာင္ ေဟာရသတဲ့။
 
၀မ္းတြင္းေရာက္ေတာ့လည္း ပုဆုိးတစ္ကြင္းႏွင့္ မုိးအလင္း ေဟာရျပန္ သကုိး။
 
အခ်ဳိ႕က ေျပာေသးသည္။ ပဲခူးေရာက္သည့္အခါ ငါးခ်ဥ္တစ္တြဲႏွင့္ ဖင္ၿပဲေအာင္ေဟာခဲ့ရသတဲ့။
 
ယေန႔မွာေတာ့ ကြယ္လြန္သူ ဆရာအီၾကာေကြးက ေဟာေျပာပြဲက်င္းပ သူမ်ားကုိ ေမတၱာရပ္ခံ ေသာေၾကာင့္ စာေရးဆရာမ်ားကုိ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေတြကုိ ပစၥည္းႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ ေငြႏွင့္ေပးလာၾကသည္။
 
အခ်ဳိ႕စာေရးဆရာမ်ားကေတာ့ ဆင္းရဲေသာ ေဒသမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားကုိ ျပန္လွဴခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း ႀကဳိက္ေစ်းရမွ လုိက္ေတာ့သည္။
 
အခ်ဳိ႕မွာ ႏွစ္ေနရာကုိ တစ္ၿပဳိင္တည္း လက္ခံထားၿပီး ညေၾကး ပုိရေသာ ေနရာကုိ ေရြးၿပီးလုိက္ေတာ့သည္။
 
“က်န္တဲ့ေနရာ ဘာျဖစ္လဲ၊ စာေရးဆရာ ေနမေကာင္းဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ ႐ံုပဲေပါ့”
 
ေမာင္ဟစ္ကေတာ့ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ေနာက္တန္းစာေရးဆရာျဖစ္၍ ေနာက္တန္းေစ်းသာရ၏။ သုိ႔အတြက္ ေမာင္ဟစ္တုိ႔သည္ ရသမွ်ကုိ ေကာက္သင္းေကာက္သလုိ စုၾကကုန္၏။ တစ္ခါတစ္ခါ ေမာင္ဟစ္ စင္ကူးရသည္။ နီးလွ်င္ ကိစၥမရွိ။ ေရႊေပါက္ကံႏွင့္ တာေမြဆုိ ေတာ္ေသး သည္။ ဟသၤာတနဲ႔ လိႈင္သာယာ ပြဲကူး ၾကမ္းပါသည္။
 
အမယ္ေလးေလး။
 
ဒီေန႔ ေမာင္ဟစ္တုိ႔ အညာေဟာေျပာပြဲက ျပန္ေရာက္လာသည္။ ဖင္ပူ ေအာင္ပင္ မထုိင္ရေသး။ ေဟာေျပာပြဲ ဖိတ္သူက ေရာက္လာသည္။
 
“ကၽြန္ေတာ္ ေတာလတူကပါ။ ေဟာေျပာပြဲ လာဖိတ္တာ”
 
“ထုိင္ပါ၊ ထုိင္ပါ၊ ဘယ္သူ လႊတ္လုိက္တာလဲ”
 
ဒါက အေရးႀကီးသည္။ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ဦးစီးရွိသည္။ သူသည္လည္း ကနားစီးလုိ ကန္ထ႐ုိက္လုိ ေနရာကုိယူထား၏။ အကယ္၍ သူ႕ကုိေက်ာ္လုပ္ပါက တစ္နပ္သာစားရေပမည္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ခါလည္း သူကုိယ္တုိင္ လာဖိတ္သူရွိသည္။ သုိ႔လင့္ကစား ကနားစီး၊ အဲေလ ေဟာေျပာပြဲကန္ထ႐ုိက္ကုိ လွမ္းအေၾကာင္းၾကား ရေသးသည္။
 
“ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာဆရာ၊ ေတာ္လတုသန္းဥပါဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရြာ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ပြဲပါ ဆရာ၊ ကုိယ္တုိင္လာ ဖိတ္တာ”
 
“ဟာ ေကာင္းလုိက္တာ၊ ခုေခတ္ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ပြဲေတြ ဆရာ ကန္ေတာ့ပြဲေတြမွာ ဒီလုိ ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္လာၾကတာပဲ။ ေကာင္းလုိက္တာ။ ဘယ္သူေတြ ပါေသးလဲ”
 
“မင္းသမီး ေ၀ဆာ ပါဆရာ”
 
“ေဟ၊ မင္းတုိ႔ဆီက စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ မင္းသမီး ဖိတ္ရလား။ သူ ဘာစာေတြ ေရးဖူးလုိ႔လဲ”
 
“ဆရာမသိေသးဘူး ထင္တယ္။ ဆရာမေ၀ဆာဟာ အေျပာေကာင္း ဆရာရဲ႕။ ခုေခတ္မွာ ဟာသ လူရႊင္ေတာ္ေတြ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြေတာင္ ေဟာေျပာေနတယ္ေလ။ သူတုိ႔ကုိ လူႀကဳိက္တယ္။ စစ္မွဴးႀကီးတုိ႔လည္း ပါတယ္”
 
“ေအး၊ ေကာင္းတယ္ကြာ။ ဒါနဲ႔ ဘာေသာက္မလဲ၊ အေအးလား၊ ေကာ္ဖီလား၊ ဟဲ ဟဲ”
 
“ရပါတယ္ ဆရာ”
 
“ဒါနဲ႔ ဘယ္ေန႔ ေဟာရမွာလဲ”
 
“၇ ရက္ေန႔ ဆရာအားလားဆရာ”
 
“အင္း”
 
ေမာင္ဟစ္ လက္ကုိင္ဖုန္းကုိ ဖြင့္ၾကည့္လုိက္သည္။
 
“ရတယ္ကြ၊ ဒါေပမဲ့ ၈ ရက္ေန႔က်ရင္ေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္ သြားရမယ္ကြဲ႕”
 
“ဆရာျပန္လာရင္ မီပါ့မလား”
 
“မင္းတုိ႔ရြာက ညခ်င္းျပန္မပုိ႔ေပးဘူးလား”
 
“ရပါတယ္ဆရာ၊ ဆရာလုိက္လုိ႔ ျဖစ္ရင္ၿပီးတာပဲ”
 
“ဟဲ၊ ဟဲ၊ ဟဲ ရပါတယ္၊ လုိက္ျဖစ္ပါတယ္”
 
“ဆရာ့ဓာတ္ပံုရယ္၊ ကုိယ္ေရးအက်ဥ္းေလးရယ္”
 
“ဒီမွာ” ေမာင္ဟစ္သည္ အသင့္ေဆာင္ထားေသာ ကုိယ္ေရးႏွင့္ ဓာတ္ပံုကုိ ေပးလုိက္သည္။
 
“ေနာက္ ဘာလုိေသးလဲ”
 
“ကၽြန္ေတာ္ စာေပေဟာေျပာပြဲ အေတာ္ နားေထာင္ဖူးတယ္ ဆရာ၊ စာေရးဆရာက ပထမဆံုး သူတုိ႔အခမ္းနားမွဴး မိန္းကေလးေတြ အေၾကာင္းေျပာတယ္ ဆရာ”
 
“ေဟ၊ ဟုတ္တယ္ေလ။ ၀ါရင့္ စာေပေဟာတဲ့ ဆရာႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ လယ္တြင္းသားေစာခ်စ္တုိ႔၊ ေန၀င္းျမင့္တုိ႔ ဒီလုိေျပာတာပဲ ဆရာ”
 
“ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာ၊ ေနာက္ ေဟာတဲ့လူေတြကလည္း ဒီလုိပဲ ပံုတူေျပာၾကတယ္ ဆရာ”
 
“အတုျမင္ အတတ္သင္ေပါ့ကြ”
 
“ေနာက္ စာေရးဆရာက သူ ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေၾကာင္းကုိ ေျပာတယ္ ဆရာ”
 
“ေဟ၊ ဒါကေတာ့ ပုဂၢဳိလ္ခင္မွ တရားမင္မွာကုိး ဆရာ”
 
“ဟုတ္ကဲ့ဆရာ၊ ေနာက္ စာေရးဆရာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလံုးသိေနတဲ့ ဟာသေျပာတယ္ဆရာ၊ တစ္ခါတစ္ခါလည္း ေအာက္လံုးေတြ ပါတယ္ ဆရာ”
 
“ဟဲဟဲ၊ ပရိသတ္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖတာပါကြာ”
 
ေမာင္ဟစ္ကုိ လာေရာက္ဖိတ္ၾကားေသာ ကဗ်ာဆရာ ေတာ္လတုသန္းဥသည္ တစ္စံုတစ္ခုေျပာရန္ ေခါင္းကုိ ကုတ္ေနသည္။
 
“ဆရာဟစ္၊ စင္ေပၚမွာ သီခ်င္းဆုိလား”
 
“မဆုိတတ္ဘူး။ ဘာလုိ႔ ေမးတာလဲ”
 
“စာေရးဆရာဦးၿပဳံး-ဓာတု ဆုိရင္ ဂီတာႀကီးနဲ႔ လာတာ”
 
“သူ စင္မွားေနလားမွ မသိတာ”
 
“မဟုတ္ဘူးဆရာ၊ ေဗဒင္ဆရာ ခင္ေသာ္ၾကည္ ဆုိရင္ စီဒီေခြနဲ႔လာတာ၊ အဲဒါဖြင့္ၿပီး ဆုိတာ”
 
“ဟုတ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း သုေမာ္နဲ႔ ေဟာေျပာပြဲ သြားဖူးပါတယ္။ သူ မကြယ္လြန္ခင္က မိတီၳလာမွာလည္း ေျပာဖူးတယ္။ ၀မ္းတြင္းမွာလည္း ေျပာဖူးတယ္။ ျမင္းၿခံမွာလည္း ေျပာဖူးတယ္”
 
“သူ ဘာသီခ်င္းေတြ ဆုိလဲ ဆရာ”
 
“ဘာ သီခ်င္းမွ မဆုိဘူး”
 
“ဟင္၊ သူ ဒီေလာက္ အဆုိေကာင္းတာ”
 
“သူ႕ကို စာေရးဆရာအေနနဲ႔ပဲ ဖိတ္ထားတာ မဟုတ္လား”
 
“သူ မဆုိဘူးေပါ့”
 
“မဆုိဘူး။ သူ စင္မွမမွားတာပဲ”
 
“ဆရာဟစ္ အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြဆုိရင္ အရင္အစုိးရမွားခဲ့တာေတြ ေထာက္ျပတယ္”
 
“ေအးကြ”
 
“သူတုိ႔ လက္ခုပ္သံေတြ အမ်ားႀကီးပဲ”
 
“သူတုိ႔က မဟုတ္တာလည္းေျပာ စုတ္တာလည္း ေျပာပဲ”
 
“အခ်ဳိ႕က ႏုိင္ငံျခားက လူေတြ အရမ္းေတာ္တယ္ဆုိတာကုိ ေျပာတာပဲ”
 
“တုိ႔ ျမန္မာေတြ ညံ့တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာကုိး”
 
“အခ်ဳိ႕ စာေရးဆရာေတြက ႏုိင္ငံျခားမွာ ပုိက္ဆံအိတ္ ခ်ထားေတာင္ မခုိးဘူး။ ေမ့သြားရင္လည္း ျပန္ေပးတယ္တဲ့”
 
“သူတုိ႔ ခဏေရာက္ၿပီး အထင္ႀကီးေနၾကတယ္။ တုိ႔ ျမန္မာေတြ သူခုိးေတြပဲလုိ႔ ေျပာခ်င္တာကုိး”
 
“အင္း၊ အဲဒါ ခက္တာပဲ” ကဗ်ာဆရာ ေတာ္လတုသန္းဥသည္ ေခါင္းကုိကုတ္ကာ ညည္းေနေလသည္။
 
“ဘာ ခက္တာလဲ”
 
“ဆရာဟစ္က အခမ္းအနားမွဴး ေကာင္မေလးေတြအေၾကာင္းလည္း မေျပာတတ္ဘူး”
 
“ေအးေလ၊ မင္းဘယ္လုိ သိလဲ”
 
“ဆရာ့အေခြေတြ နားေထာင္လုိ႔ပါ။ ဆရာက ကုိယ္ရည္လည္း မေသြးတတ္ဘူး”
 
“ေအးေလ၊ ငါက စာေပလာေဟာတာပဲ”
 
“ဒါေပမဲ့ ဆရာက သီခ်င္းလည္း မဆုိတတ္ဘူး”
 
“ႏုိင္ငံျခားမွာ ျခင္ကုိက္ဘူး၊ အင္မတန္ေကာင္းတယ္ ဆုိတာလည္း မေျပာတတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ သူခုိးမရွိဘူးဆုိတာလည္း မေျပာဘူး”
 
“အင္းေလ၊ ဒါဆုိရင္ ဆရာဟစ္ ဘာေျပာမလဲ”
 
“သူတုိ႔က အဲဒါကုိ ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေျပာတာ ဒီအေၾကာင္းေတြပဲ”
 
“ဟုတ္မွာေပါ့”
 
“ဆရာဟစ္က ဘာေျပာမလဲ”
 
“စာေပအေၾကာင္း ၊ စာဖတ္တဲ့အေၾကာင္း၊ စိတ္ေကာင္းထားတဲ့ အေၾကာင္း”
 
“ခက္တာပဲ ဆရာဟစ္၊ ဆရာဟစ္ကုိေခၚလုိ႔ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္”
 
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
 
“စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ အနည္းဆံုး တစ္နာရီ၊ တစ္နာရီခြဲ ေျပာတာေလ။ ဆရာဟစ္ ဒီအေၾကာင္းကုိ ေျပာမယ္ဆုိေတာ့ ၁၀ မိနစ္စာပဲရွိတယ္။ ဒီ ၁၀ မိနစ္စာအတြက္ ဆရာဟစ္ကုိ ဘယ္လုိ ဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ေပးရမွာလဲ။ ဆရာဟစ္ သြားလာစရိတ္၊ စားစရိတ္၊ ေသာက္စရိတ္”
 
“ေဟ၊ ဒါဆုိရင္ ငါ ဘာလုပ္ရမလဲ”
 
“ဆရာဟစ္၊ ဂီတာနဲ႔ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေလာက္ က်င့္လုိက္ပါလား”
 
“ဟစ္ေဟာ့လား၊ ရက္ပ္လား”
 
“မဟုတ္ဘူးဆရာဟစ္၊ ငါက ဗုိလ္ေအာင္ဒင္၊ နင္က ဒါကုိမျမင္”
 
“ၿဗဲ”
 
ေမာင္ဟစ္
The Ladies News

 

Vote: 
Average: 5 (1 vote)
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.