ေတာ္လွန္ေရးသမား ဆရာ ဦးလွေဖ || ေဌး၀င္း ||

ဆရာ ဦးလွေဖ ကြယ္လြန္ၿပီးတဲ့ေနာက္ တပည့္ေတြ မိတ္ေဆြေတြက အမွတ္တရ ေရးေပးခဲ့ၾကတဲ့ စာေတြထဲမွာ စြဲၿငိမိေစတဲ့ စကားတခုကေတာ့ သူ႔တပည့္ ေအာင္သာငယ္ရဲ႕စာသားပါ။
 
“က်ဳပ္ရဲ႕ ငယ္ဘ၀မယ္ ငယ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ သည္အထဲ မယ္ မွတ္မွတ္ရရ သတိတရ ျဖစ္ေနခဲ့ရတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း လက္ခ်ိဳးေရလို႕ ရပါတယ္။ သည္အထဲမယ္မွ က်ဳပ္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးထဲ ေရာက္လာၿပီး ျပန္ဆံုေတြ႕ရတဲ့ တဦးတည္းေသာ ငယ္ဆရာကေတာ့ ဆရာဦးလွေဖ ျဖစ္ပါတယ္” လို႕ ေရးေပးခဲ့တယ္။
 
ဒီဆရာ ဦးလွေဖနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ “တကၽြန္းပို႕ခံရတဲ့ တကၠသိုလ္ ဆရာတဦး” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို Daily Eleven သတင္းစာမွာ ေရးလိုက္ေတာ့ လူငယ္ေတြက တအံ့တၾသ နဲ႕ ဒီေလာက္ေတာင္ ဆိုးရြားလွသလားလို႕ ေမးၾကတယ္။ စာ ကဗ်ာေတြ ေရးတဲ့ မယ္မဒီက -
 
“ေဆာင္းပါး ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါ တယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား မဲ့လိုက္ၾကတာ။ က်မက ႏိုင္ငံေရးေတာ့ သိပ္နားမ လည္ဘူး ဆရာ။ ေျပာရရင္ စိတ္လည္း သိပ္ မဝင္စားျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘဝအတြက္ ႐ုန္းကန္ လႈပ္ရွားေနခဲ႕ရင္း အခိ်န္ေတြ ကုန္ဆံုးခဲ့ရ တာပါပဲ။ ခု ဒီ ေထာင္ထဲက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အပါအဝင္ သူတို႕ ခံစား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ေတြကို သိလိုက္ရတဲ့အတြက္ ဆရာ့ကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္” လို႔ေျပာလာတယ္။
 
“ဒီျဖစ္ရပ္ေတြက ခင္ဗ်ားတို႕ က်ေနာ္တို႕ မေမြးခင္ေလာက္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြေပါ့ ဗ်ာ။ ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ျမန္မာ့ သမိုင္းေတြေပါ့။ သူေတြ႕ႀကံဳခဲ့တာကို သူ ျပန္ေရးထားခဲ့လို႔ က်ေနာ္တို႕ သိခြင့္ရခဲ့တာေပါ့”
 
“ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ။ ဒီေလာက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္က ဘယ္လိုမ်ား အသက္ရွင္ေအာင္ ေနခဲ့ၾကသလဲ ဆိုေတာ့ က်မျဖင့္ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ပါပဲ။ သိခ်င္မိတယ္”
 
“ခင္ဗ်ား ကၽြန္းတိုက္ပြဲ ဆိုတာ ၾကားဖူးလား”
 
“ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးတယ္ ထင္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာ မသိပါဘူး”
 
“နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီး ျမသန္းတင့္ရဲ႕ “ဓားေတာင္ကို ေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကို ျဖတ္မည္” ဆိုတာ ဒီလူေတြရဲ႕ဘ၀ကို ေနာက္ခံကားခ်ပ္ နိမိတ္ပံုယူၿပီး ေရးထားတဲ့ ၀တၴဳပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစာအုပ္ကို မဆလေခတ္ အာဏာရွင္လက္ေအာက္မွာ ေရးခဲ့ရတာဆိုေတာ့ အခု ဒီဆရာ ဦးလွေဖ ေရးသလို ေထာင္ထဲက အနိ႒ာ႐ုံေတြကို ဘြင္းဘြင္း ရွင္းရွင္း ဘယ္ေရးခြင့္ရပါ့မလဲ”
 
“ဟုတ္။ ဆရာ ဦးလွေဖရဲ့ ‘ကၽြန္းအတိတ္ အရိပ္ပမာ’ ကို ျပည္တြင္း ထုတ္ေ၀ႏိုင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲေနာ္”
 
“ထုတ္ႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးေပါ့ ဗ်ာ”
 
“ဒါနဲ႔ ဆရာ အခ်ိန္ရရင္ က်မကို သူတို႔ ေထာင္ထဲမွာ ဘယ္လို ေနထိုင္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုတာကို ေျပာျပေပးပါလား”
 
“က်ေနာ္ တတ္ႏိုင္သမွ် ဆရာ ေရးထားတာေတြထဲက အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး ေျပာမယ္ေလ”
 
အင္းစိန္ေထာင္မွာ တြဲဖက္အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဆရာ ဦးလွေဖတို႔ကို ႐ိုက္ႏွက္ညွဥ္းပန္းၿပီး အဲဒီ တြဲဖက္ေထာင္ကို ပို႔လိုက္တယ္။ အဲဒီကိုေရာက္ေတာ့ သိပ္ကို စိတ္ဆင္းရဲစရာ ေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ၾကရေတာ့တာပါပဲ။ ေရခ်ဳိးခန္းက တစ္ခန္းတည္းပဲရွိတယ္။ လူ ဆယ့္ႏွစ္ေယာက္ ေလာက္ တၿပိဳင္နက္ ခ်ိဳးလို႕ရတယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ တန္းစီၿပီး ခ်ိဳးၾကရတာ။ တစ္သုတ္ၿပီးတစ္သုတ္ ဆက္တုိက္ အေျပးအလႊား ခ်ဳိးၾကရတာ။ ေရခ်ဳိးခ်ိန္က နာရီ၀က္တည္း။ လူေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒီမွာ ေက်ာင္းသား လူငယ္ အားလုံးလိုလိုမွာ မိေမြးတိုင္း ဖေမြးတိုင္း ကိုယ္လုံးတီး ေရခ်ဳိးေနၾကရတယ္။
 
ဒါေၾကာင့္ ဒီျပသ၁နာကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို သူ စဥ္းစားတယ္။ လတ္တေလာ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ျဖစ္တယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ညေနေစာင္းမွာ ေက်ာင္းသားအုပ္စုတစုနဲ႕ စကားေျပာတယ္။ သူတို႔ ဆီမွာ လံုခ်ည္ အပိုရွိသူေတြဆီက လံုခ်ည္ကို ေတာင္းတယ္။ လံုခ်ည္ တစ္ထည္ကို ေဘာင္းဘီ ခ်ဳပ္လုိက္ရင္ အနည္းဆံုး သံုးထည္ေတာ့ ရႏိုင္မယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔ ရလာတဲ့ လံုခ်ည္ေတြကို သူနဲ႔ ဦးေအာင္ေငြက ေဘာင္းဘီ ပုံစံျဖတ္ၿပီး ခ်ဳပ္ၾကေတာ့တာပဲ။
 
ဒီေနရာမွာ ေဘာင္းဘီ တထည္ျဖစ္လာဖို႕ ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲတယ္ဆိုတာ ေျပာျပမယ္။ တကယ္ေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ဘာအသံုးအေဆာင္မွ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အာဏာပိုင္ေတြ သိသြားမွာလည္း ေၾကာက္ရေသး။ လုံခ်ည္ခ်ဳပ္႐ိုးကို အရင္ ေျဖရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘာင္းဘီပုံစံဆြဲဖို႔ အတြက္ ေရခ်ဳိးထြက္တံုးက မီးေသြးခဲေလးေတြ ေကာက္လာရတယ္။ ညွပ္ဖို႕ ကတ္ေၾကးလည္း ရွိတာ မဟုတ္။ ခၽြန္တာ ထက္တာေတြကို ထားခြင့္ မရွိဘူးေလ။ မရွိေတာ့ ဘယ္လို ညွပ္ၾကမလဲ။ ႏို႔ပုလင္း ဖံုးကို သမံတလင္း ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ထက္လာေအာင္ ေသြးယူတယ္။ အဲဒါနဲ႕ညွပ္တယ္။
 
ညွပ္ၿပီးရင္ ခ်ဳပ္စရာ အပ္မရွိျပန္ဘူး။ ႀကံရျပန္ေရာ။ ဒီေတာ့ ငါး႐ုိး၊ ၾကက္႐ိုးေတြကို အပ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကတယ္။ ငါးရံ႕ေခါင္းက အ႐ိုးနဲ႕ ၾကက္ေတာင္ပံ အလယ္ပုိင္း႐ုိးေတြ၊ ေျခသလုံး႐ိုးေတြက အဆင္အေျပဆံုး အပ္ေတြပဲေပါ့။ သံုး ေလး ထည္ေလာက္ ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ လူတိုင္းက သူတို႔ကိုပါ ခ်ဳပ္ေပးဖို႕ လံုခ်ည္ေတြ ေပးလာၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေရခ်ဳိး ခ်ိန္မွာ အားလုံး လူလိုသူလို ျပန္ျဖစ္လာၾကတယ္။ လူသားရဲ႕အရွက္နဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ ကိုယ့္ဖာသာ ႀကံဆၿပီး ေတာ္လွန္ ၾကျခင္း တမ်ိဳးေပါ့။
 
“အဆင္မေျပမႈေတြကို အဆင္ေျပေအာင္ ႀကိဳးစား လုပ္ကိုင္ခဲ့ပံုေတြ သိရလို႔ အံ့ၾသမိတယ္။ မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏိုင္ဘူး။ ဒါေလးေတြ လူငယ္ေတြကို ေျပာျပရရင္ ပိုေကာင္းမယ္ဆရာ။ အမွန္ေတာ့ လူ႔ဘဝဆိုတာက တိုတိုေလးရယ္။ အခက္အခဲ ျပသ၁နာ ဆိုတာကေတာ့ လူတိုင္းမွာ ရွိၾကတာပဲေလ ဆရာ။ သူတို႔ေတြမွာ ဘာမွ ျပည့္စံုမႈ မရွိတဲ့ အေနအထားကေန လုပ္ခ်င္တာကို ရေအာင္လုပ္သြားနိုင္တာ တကယ္ အတုယူစရာေတြပါ။ အျပင္ေလာကက လူေတြက အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနလ်က္နဲ႕ မႀကိဳးစားၾကည့္ဘဲ မျဖစ္နိုင္ပါဘူးဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္က် စိတ္ေလေနၾကတတ္တယ္။ ဒီဘဝေတြက သူတို႔ကို ေကာင္းေကာင္း အလင္းျပေပးႏိုင္သြားလိမ့္မယ္ ဆရာ၊ အဲဒီလူေတြထဲ က်မလည္းပါေနေသးတယ္”
 
 
“က်ေနာ္လည္း ပါမွာပါ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္က လူအမ်ားစုရဲ႕သဘာ၀လို ျဖစ္ေနၾကတာကိုး။ အ႐ိုးစြဲေနၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္တာကို စလုပ္ဖို႕ မႀကံစည္ဘဲ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ဟာကို မွန္းဆၿပီး ဘ၀ကို မေက်နပ္တာနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို မေက်နပ္တာနဲ႔ မေရာင္ရာဆီလူးၿပီး ေပါက္ကြဲေနၾကတာ ေတြကလည္း ေနရာတကာပါပဲဗ်ာ။ အခု ေျပာျပတာက တကယ္ေတာ့ ေထာင္တြင္း ျဖတ္သန္းမႈေတြမွာ သိပ္ၿပီး အထူးအဆန္း ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈႀကီး မဟုတ္ေသးပါဘူး”
 
 
“ဒါထက္ ခက္ခဲတာ ဘာေတြမ်ား သူတို႔ ထပ္လုပ္ခဲ့ၾကေသးလဲ ဆရာ။က်မ သိခ်င္လာျပန္ၿပီ။ ေျပာျပပါဦး”
 
 
“အိုေက.. နားေထာင္ဦး”
 
ကိုကိုးကၽြန္းမွာ ညေန ၆ နာရီ ထိုးရင္ လူစစ္တယ္။ ၿပီးရင္ ဂိတ္တံခါးအားလံုးကို ပိတ္္တယ္။ ဘာ ဗဟုသုတမွလည္း ရစရာမရွိ။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္ပုိင္ႀကီးကို ၀ိုင္းေျပာၾကတယ္။ ေရဒီယိုတစ္လံုး ေပးထားဖို႔။ ေထာင္ပိုင္ႀကီးက သေဘာတူတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပးတဲ့ပံုက။ ည ၆ ထိုးၿပီးေနာက္မွာ သစ္သားနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ေသတၱာေလးတလံုးထဲမွာ ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ ေနရွင္နယ္ ေရဒီယိုကို လာပို႔ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာအသံကို အေသအခ်ာ ခ်ိန္ၿပီး ဖမ္းေပးထားတယ္။ ည ၁၀ နာရီ ဆို ျပန္သိမ္းသြားတယ္။ မဆလ အစိုးရဟာ တတ္ပဲတတ္ႏိုင္လြန္းတယ္။ လူကိုသာမက ေရဒီယိုကိုပါ ေထာင္ခ်ထားတယ္လို႔ ေျပာရမလိုပဲ။
 
ဒါေပမဲ့ သူတို႕ဟာ အၿမဲတမ္း ႀကံစည္ ေတြးဆေနသူေတြ ဆိုေတာ့ ဒီေရဒီယိုကိုပဲ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ၾကျပန္တယ္။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာ့အသံတင္မကဘဲ ျပည္ပ အသံလႊင့္ဌာနေတြကိုပါ နားေထာင္ခ်င္ ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ပ အသံလႊင့္ဌာနေတြကိုပါ နားေထာင္ခြင့္ျပဳဖို႕ ေထာင္ပိုင္ကို တခါ အေရးဆိုၾကျပန္တယ္။ ေထာင္ပိုင္က ခြင့္မျပဳႏိုင္ဘူးလို႕ ဘူးခါတယ္။ ေထာင္ပိုင္ဆီမွာ တရား၀င္ ေတာင္းဆိုလို႔ အခြင့္အေရးမရႏိုင္မွန္း သိၾကတဲ့ေနာက္မွာ သူတို႔အႀကံထုတ္ၾကျပန္တယ္။
 
ဝါဒါ ေရဒီယို လာပို႔ခ်ိန္နဲ႕ လာယူခ်ိန္ေတြမွာ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာႀကိဳၾကတယ္။ ေရဒီယိုေသတၱာ ေသာ့ဖြင့္တာ ေသာ့ပိတ္တာေတြမွာ စိတ္ပါလက္ပါ ၀ိုင္းကူ ကိုင္တြယ္ေပးၾကတယ္။ မလိုအပ္ဘဲ တမင္ကူၾကျခင္း ေပါ့။ ၀ါဒါကလည္း သေဘာက်တာေပါ့။ ဒီလို ၀င္ကူတဲ့အထဲမွာ ပါတဲ့ ကိုေအာင္ေငြဟာ ဒီေသာ့ကို အေသအခ်ာ မွတ္မိေအာင္ မွတ္ထားလိုက္ၿပီး ေသာ့တူတစ္ေခ်ာင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေရဒီယို လာပို႔တဲ့ ၀ါဒါ ျပန္သြားတာနဲ႔ ေရဒီယို ေသတၱာကို္ ေသာ့တူနဲ႔ ဖြင့္ၾကတယ္။ ေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲက လြတ္လာတဲ့ ေရဒီယိုဟာ သူတို႔ေတြကို ကမၻာ အရပ္ရပ္ကို ပို႔ေပးေတာ့တာဘဲ။ ဗြီအိုေအ၊ ဘီဘီစီ၊ ပီကင္းအသံေတြကို နားေထာင္ၾကတယ္။
 
သူတို႕ဟာ နားေထာင္႐ုံနဲ႕ ရပ္မေနၾကဘဲ ေရဒီယို သတင္းေဆာင္းပါးမ်ား ျပန္ၾကားေရး ဖြဲ႕ၾကတယ္။ ဒီအထဲမွာ သူလည္း ပါတာေပါ့။ ေရဒီယို နားေထာင္ရင္း လိုက္ကူးေရးၾကတာေပါ့။ ဒီေလာက္ ျမန္တဲ့ ေရဒီယို သတင္းေၾကညာသံကို ေရးႏိုင္ဖို႕ သေကၤတေတြ ဖန္တီး မွတ္ၾကရတာေပါ့။ သူနဲ႔အတူတူ တာ၀န္က်တာက တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကိုတင္ေမာင္ဝင္းနဲ႔ ကိုေလးမြန္ တို႔ပါပဲ။
 
ည ၁၀ နာရီ ေနာက္ပိုင္း ေရဒီယုိ ျပန္သိမ္းသြားခ်ိန္မွာ သူတို႔သံုးေယာက္ ေရးထားတာေတြကုိ ျပန္ညႇိၾက တုိက္ၾကည့္ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ အေခ်ာ ျပန္ေရးၾကတယ္။ မိုးလင္းရင္ လက္ေရးဌာနကို ပို႔လိုက္တယ္။ လက္ေရးကို အဓိကတာဝန္ယူတဲ့သူက ပ်ဥ္မနားသား ကို္ခင္ေမာင္ေဇာ္။ သူက ကဗ်ာဆရာ။ ဒီလိုနဲ႔ တစ္လ ႏွစ္လေလာက္ ၾကာေတာ့ သူတို႔ဟာ ဘာမွမရွိတဲ့ ပင္လယ္ထဲက ကၽြန္းေပၚမွာ စာၾကည့္တိုက္တခု ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။
 
“ေ၀ါင္း.. ဆရာ ရယ္။ က်မျဖင့္ အံ့ၾသၿပီးရင္း အံ့ၾသေနရပါတယ္ရွင္။ တကယ့္လူေတြေနာ္။ ျဖစ္ခ်င္တာကို မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ၾကတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ျပင္းျပတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို သိပ္ကို ေလးစားမိပါတယ္ရွင္။ တကယ္ပါ”
 
“တကယ္ေတာ့ဗ်ာ။ ေတာ္လွန္တယ္ဆိုတာ အစိုးရကို တုိက္ခိုက္တာ ဆန္႔က်င္တာ တခုတည္း မဟုတ္ဘူး ထင္ပါရဲ႕မယ္မဒီေရ။ လူမ်ားစုႀကီးကေတာ့ အစိုးရ ဆန္႔က်င္မႈကိုပဲ ေတာ္လွန္တယ္ ထင္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ အခုလို ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ျဖစ္ခ်င္တာကို မရရေအာင္ ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္ျခင္းကလည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲ။ ခက္ခဲတဲ့ ျပသ၁နာကို အႏုိင္ယူဖို႕ ႀကံစည္ ႀကိဳးစား လုပ္ေဆာင္တာလည္း ေတာ္လွန္ေရးပါပဲေလ။ ခင္ဗ်ားေရးထားတဲ့ ‘မုန္တိုင္းမွ အလြန္’ ဆိုတဲ့ ၀တၴဳတိုကေလးထဲက ခင္မရဲ႕ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ကလည္း ေတာ္လွန္ေရးပဲေလ။ ခင္မရဲ႕ဘ၀ တုိက္ပြဲ ေတာ္လွန္ေရးပဲမဟုတ္လား”
 
“အယ္.. ဆရာကေတာ့ စာေရးဆရာလို႔ မေျပာရဘူး။ လုပ္ခ် လိုက္ျပန္ၿပီ။ က်မက ဘာမွ ေရးတတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာ ေျမွာက္ေပးလို႕ ေရးၾကည့္တာပါ။ ဆရာေျပာသလို ခင္မရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးေတြ ဘာေတြ ေတာင္ ျဖစ္သြားၿပီလား။ ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ဆရာနဲ႔ ဦးလွေဖနဲ႔ေကာ ဆံုဖူးလုိက္ေသးလား”
 
“ဟုတ္.. လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ခ်င္းမိုင္မွာ ႏွစ္ခါ သံုးခါေလာက္ ဆံုဖူးတယ္”
 
“ေက်ာင္းဆရာ သူပုန္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္ၾကမွာပဲေနာ္”
 
“ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ခင္ဗ်ားမို႕ ေတြးတတ္တယ္ေနာ္။ ဟုတ္ကဲ့၊ အေတာ္ေလးေတာ့ ခင္ခင္မင္မင္ ရွိၾကပါတယ္။ ပိုၿပီး ခင္မင္ဖို႕ ျဖစ္သြားေစတာကေတာ့ အခ်င္းခ်င္း မိတ္ဆက္ၾကတဲ့အခါ ကိုယ့္ ေမြးရာ ဇာတိကိုပါ ထည့္ေျပာၾကတယ္ မဟုတ္လား။ က်ေနာ့ဇာတိကိုလည္းေျပာေရာ သူက ေဟ..ငါလည္း ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ႕နယ္ စနဲသားပဲကြ.. လို႕ အားရပါးရ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ သူနဲ႔က်ေနာ္ တနယ္တည္းသား ျဖစ္ေနတာ သိခဲ့ရတယ္။ ေျပာလက္စနဲ႕ သူ႔အေၾကာင္း နည္းနည္း ဆက္ေျပာေသးတာေပါ့”
 
ဆရာ ဦးလွေဖဟာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႐ူပေဗဒဌာနက ဆရာတဦးပါ။ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္မွာ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရတယ္။ ျပစ္မႈ မည္မည္ရရ မရွိဘဲ အဖမ္းခံရတာပါ။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း အာဏာသိမ္းစဥ္က ေက်ာင္းသား သမဂၢရဲ႕ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကုိဗေဆြေလးတို႔ အားလံုးဟာ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ေနတာရယ္။ သူ႔ကို မနာလိုတဲ့ အျခားဆရာ တေယာက္က ေထာက္လွမ္းေရးကို လီဆယ္ တိုင္တန္းတာရယ္ေၾကာင့္ပါ။ ဒီလိုနဲ႕ ေထာင္ခ် ခံရၿပီး ေနာက္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ ကိုကိုးကၽြန္းကို အပို႕ခံခဲ့ရတယ္။ ဒီလို ပို႕ခံရတာကလည္း ေထာင္အာဏာပိုင္ ေတြက မဆလအစိုးရကို အမွားခံ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ ခံ၀န္ခ်က္ ေရးခိုင္းတာကို မေရးလို႔ပါပဲ။ ဒါေတြ အားလံုးကို သူကိုယ္တုိင္ေရးခဲ့တဲ့ ‘ကၽြန္းအတိတ္ အရိပ္ပမာ’ စာအုပ္မွာ အေသးစိတ္ ေရးသားထား ခဲ့တယ္။
 
ကၽြန္းက ျပန္လြတ္လာၿပီးေနာက္ သူဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ထဲက ဓမၼ၀ိဟာရလမ္းမွာ သခ်ၤာ က်ဴရွင္ ဖြင့္ခဲ့တယ္။ ရွစ္ေလးလံုးေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာခိုခဲ့တယ္။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေဟာင္း စိန္ျမ ဦးေဆာင္ဖြဲ ့စည္းခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔ကာကြယ္ေရး တပ္ဦး (People's Defense Force - PDF) မွာ ႏိုင္ငံေရးမွဴး၊ DAB စစ္ေၾကာင္းအမွတ္ ၈ ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး တာ၀န္ခံ၊ ABSDF နဲ ့ KNU တို ့ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအႀကံေပး၊ RFA နဲ႔ BBC ျမန္မာပိုုင္းဌာန သတင္းေထာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ ၂၀၁၇ ၾသဂုတ္ လထဲမွာ ၾသစေၾတးလ် ႏိုင္ငံမွာ ကြယ္လြန္သြားခဲ့တယ္။
 
“အင္း.. သူ႔ဘ၀ တခုလံုးက ေတာက္ေလွ်ာက္ ေတာ္လွန္ေရးသမားဘ၀နဲ႔ ေနသြားခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္ ဆရာ။ က်မ သိခ်င္တဲ့ ေနာက္တခုက ကၽြန္းတိုက္ပြဲ ဆိုတာေတာ့ ၾကားဖူးတယ္။ ဘယ္လိုတိုက္ခဲ့ၾကလဲ”
 
“ၾကားဖူးသေလာက္ေတာ့ ေျပာျပရေသးတာေပါ့”
 
ေထာင္ေတြမွာဆိုရင္ ဖိုႀကီးမွာ တာ၀န္က်တဲ့ အက်ဥ္းသားေတြက ခ်က္ေကၽြးၾကတယ္။ ကိုကိုးကၽြန္း အက်ဥ္းေထာင္မွာက် ေတာ့ အဲဒါေတြ မရွိဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အကုန္လုပ္ရတယ္။ ေတာထဲ၀င္ ထင္းခုတ္။ ထမင္းခ်က္။ ေရခပ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရး ဆိုၿပီး လုပ္ၾကရတယ္။ တာ၀န္ခြဲေ၀ လုပ္ၾကတာေပါ့။ အသားက လံုး၀ မစားရဘူး။ ရတာက ႏို႔ဆီဘူး၊ ေကာ္ဖီ မႈန္႔၊ လက္ဖက္ရည္ အခ်ဳိေျခာက္ထုပ္၊ ေဆးေပါ့လိပ္တစ္ေန႔ သုံးလိပ္ႏႈန္း၊ ငါးပိစိမ္းစား၊ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ င႐ုတ္၊ အသားဘူး အမဲသား စည္သြတ္ဘူးေတြကို ေပးတယ္။
 
ဒီလိုေပးတဲ့အထဲမွာ ပါတဲ့ စိမ္းစားငါးပိေတြက ပုပ္ေနတယ္။ ငါးပိပဲ ပုပ္မွာေပါ့လို႔ေတာ့ မေျပာနဲ႔။ ေလာက္ေတြ စြဲေနတာ။ အနံ႔ကလည္း ငါးပိနံ႔ မဟုတ္ဘူး။ အေကာင္ပုပ္နံ႔ ေဟာင္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါးပိပုပ္ တိုက္ပြဲနဲ႕ ပထမဦးဆံုး တိုက္ပဲြ ေဖာ္လုိက္ၾကတယ္။ ဒီပြဲက ခုနစ္ရက္ ၾကာတယ္။ ငါးပိပုပ္တိုက္ပြဲၿပီးေတာ့ ေနာက္တပြဲက ရက္ေလးဆယ္ အစာငတ္ခံ တုိက္ပြဲကို တုိက္ၾကတယ္။
 
ရက္ေလးဆယ္ အစာငတ္ခံ တိုက္ပြဲၿပီးသြားေတာ့ အသားစိမ္းေလး ဘာေလး စားလာရတယ္။ ဒါလည္း သိပ္ေတာ့ မခံပါဘူး၊ ရက္ပိုင္းေလာက္ပဲ။ အေၾကာင္းကေတာ့ ျပည္မက ကိုကုိးကၽြန္းကို လာတဲ့ သေဘၤာပတ္နဲ႔ႀကံဳမွ ထည့္ေပးရတာကိုး။ အာဏာပိုင္ေတြက ၀က္ကို အရွင္ထည့္ေပးလိုက္တာ လမ္းမွာ ပူလြန္းလို႔ ေသကုန္ပါေလေရာ။ မစားလိုက္ရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္းေစာင့္ရဲေတြ ေမြးထားတဲ့ ဆိတ္ေတြကို ၀ယ္ၿပီး ခ်က္ေကၽြးပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒံုရင္း ဒံုရင္းပဲ ျပန္ေရာက္သြားတယ္။
 
ဒီလိုနဲ႔ ရက္ကို လစားၿပီး အခ်ိန္ေတြသာ ၾကာလာခဲ့တယ္။ လြတ္လမ္းက မျမင္။ သူတုိ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ခိုင္ၿမဲလာမွ ကၽြန္းက ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကို လႊတ္ခ်င္လႊတ္မယ္။ လႊတ္ခ်င္မွလည္း လႊတ္ေပးမယ္လို႔ ျမင္လာၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အစိုးရဟာ ကိုကိုးကၽြန္းမွာ ေနာက္ထပ္ အေဆာင္သစ္ ႏွစ္ေဆာင္ ထပ္ေဆာက္လာတယ္။ သေဘာကေတာ့ ေနာက္ထပ္ အက်ဥ္းသားေတြ ထပ္ပို႔မယ္ေပါ့။
 
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အားလံုးဟာ တညီတညြတ္တည္း စြန္႔လႊတ္ကာ တုိက္ပဲြ၀င္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ “ကိုယ္ထူကိုယ္ထစနစ္ ဖ်က္သိမ္းေပးေရး၊ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြကို ကၽြန္းကိုပို႔တဲ့စနစ္ ဖ်က္သိမ္း ေပးေရး” အတြက္ ငါးဆယ့္သံုးရက္ၾကာ အစာငတ္ခံ တိုက္ပြဲႀကီးကို ႏႊဲခဲ့ၾကတာတဲ့။ ဒီလို တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကလို႔ သူတို႔လည္း ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာသလို ကၽြန္းစနစ္လည္း တခါတည္း ဖ်က္သိမ္းပစ္လိုက္တယ္လို႕ ၾကားဖူးတယ္ မယ္မဒီေရ။
 
ေဌး၀င္း
The Ladies News

 

Vote: 
Average: 4 (2 votes)
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.