ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြဟာ နည္းပညာေၾကာင့္ အသက္၀င္လာခဲ့ၿပီ || အင္တာဗ်ဴး ||

သူ႔ ပထမ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္က ဆရာ၀န္။ ေနာက္ေတာ့ သူက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ခ်ၿပီး သူ႔ Career ကို ေျပာင္းပစ္လိုက္ သည္။ နားၾကပ္ႏွင့္ ေဆးထိုးအပ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီး Animation ေတြကို ဖန္တီး ပုံေဖာ္သည့္ Animator တစ္ဦးအျဖစ္ သူ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ရပ္တည္ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ခု သည္ဘ၀မွာ သူေပ်ာ္ေမြ႕ေနခဲ့ၿပီ။ သူ႔အမည္ က ကိုသူရသိန္းတင္။
 
Animator ဆိုတဲ့ Career ကို ေရြးခ်ယ္ျဖစ္ခဲ့ပုံနဲ႔ ဒီေျပာင္းလဲ ေရြးခ်ယ္မႈ အေပၚမွာ ေက်နပ္မႈရွိမရွိ
**** **** ****
ကြ်န္ေတာ္က အသစ္အဆန္း ဖန္တီးတာရယ္၊ ကြန္ပ်ဴတာ အသုံးျပဳ တာရယ္၊ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တာ ေတြရယ္ကို ၀ါသနာပါတယ္။ အေစာပိုင္းက ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အေပ်ာ္သေဘာ Game ေဆာ့ရင္း၊ ေနာက္ပိုင္း Game ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာလိုက္စားရင္း 3D ဆဲြတာကို စိတ္၀င္စားလာခဲ့တယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ဖန္တီးတာက်ေတာ့ အျပင္မွာ တကယ္႐ိုက္ရင္ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိႏိုင္တယ္။ နည္းပညာနဲ႔က်ေတာ့ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ Effect ေတြကို ႀကိဳက္သလို ထည့္သြင္းႏိုင္တယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ Animator ဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္ ျဖစ္တာပါ။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ဘ၀ကေန ဒီ Animator တစ္ေယာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ အတြက္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေက်နပ္ပါတယ္။ ခု ဒါကို စား၀တ္ေနေရး၊ ဒါမွမဟုတ္ စီးပြားေရးအရ လုပ္ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာင္ ကိုယ့္မွာ ေငြေၾကးေျမာက္ ျမားစြာ ျပည့္စုံေနမယ္ ဆိုရင္လည္း ဒီအလုပ္ကို ဆက္လုပ္ ေနဦးမွာပါ။
 
အကူးအေျပာင္းမွာ ႀကံဳရတဲ့အခက္အခဲ
**** **** ****
ဟိုအရင္ကေတာ့ ေဆး႐ုံသြားလိုက္၊ ေဆးခန္းထိုင္လိုက္၊ အားတဲ့အခ်ိန္ မွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ေလ့က်င့္ေရးဆဲြလိုက္ လုပ္ေနျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီၾကား ထဲမွာပဲ “သတၱဳကမၻာ” ရယ္၊ “ထူးထူးႏွင့္ အံ့ဖြယ္ကြ်န္း” ရယ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားေလးေတြကို ဆဲြၿပီး ထုတ္ေ၀ျဖစ္တယ္။ အမွန္ေျပာရရင္ေတာ့ ဆရာ၀န္ဘ၀ကို ဘယ္သူကမွ မစြန္႔လႊတ္ ေစခ်င္ၾကဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက Animation ဖန္တီးၿပီး ရပ္တည္တဲ့သူဆိုလို႔ မရွိသေလာက္ ရွားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္က မိုက္မိုက္မဲမဲပဲ Career ကို Change လိုက္တယ္။ အစပိုင္းေတာ့ စီးပြားေရးအခက္အခဲ အနည္း အက်ဥ္း ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ေတာ့လည္း အခက္အခဲေတြေလ်ာ့ၿပီး တျဖည္းျဖည္း ေျပလည္သြားခဲ့ပါတယ္။
 
“ထူးထူးႏွင့္ အံ့ဖြယ္ကြ်န္း” က အာဆီယံမွာ ဆုရခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းေလး ေျပာျပေပးပါဦး။
**** **** ****
ဟုတ္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ “ထူးထူးႏွင့္ အံ့ဖြယ္ကြ်န္း” စဆဲြ တုန္းက က ျပည္တြင္းမွာပဲ ဇာတ္ကားအျဖစ္ ထုတ္လုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ အားထုတ္ဖန္တီးထားတဲ့ ဇာတ္လမ္းေလး ကလည္း ထူးျခားေနတယ္၊ ၿပိဳင္ပဲြ ကလည္း ရွိေနတယ္ဆိုေတာ့ ၀င္ၿပိဳင္ျဖစ္သြား တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက ၁၅ မိနစ္စာပဲ ၿပိဳင္ရတာဆိုေတာ့ ကို၀ဏၰေက်ာ္က ၁၅ မိနစ္စာ တည္းျဖတ္ျပင္ဆင္ၿပီး ၀င္ၿပိဳင္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ 2006 New Media Art (ဒုတိယဆု) ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။
 
ေအာင္ျမင္တဲ့ Animator တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္
**** **** ****
စဥ္ဆက္မျပတ္ ႀကိဳးစားေနဖို႔နဲ႔ ဇဲြရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါက ဘယ္အလုပ္မွာမဆို လိုတဲ့အရာပါ။ အထူးသျဖင့္ နည္းပညာ ေလာကမွာ ပိုလိုပါတယ္။ အထူးအဆန္းေတြ၊ အသစ္ေတြ၊ Software ေတြ Hardware ေတြ ေပၚေနတာဆိုေတာ့ မ်က္ျခည္မျပတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက (နည္းပညာနယ္ပယ္ကို ဦးစားေပး ေျပာရရင္) အဂၤလိပ္စာ ကြ်မ္းက်င္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။
 
Animation ကို ဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ နည္းပညာနဲ႔ အႏုပညာ ပါ၀င္မႈအခ်ိဳးအစား
**** **** ****
3D စဆဲြတုန္းက အႏုပညာကို သိပ္မသိေသးဘူး။ အ႐ုပ္တစ္ခုရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈကို ဖန္တီးတဲ့အခါ နည္းပညာနဲ႔ပဲ မျဖစ္မေန ဖန္တီးလိုက္တာ။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ အ႐ုပ္ေတြက အခ်ိဳးအစားမက်ဘဲနဲ႔ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး ေတြ႕ရတယ္။ လွတာ မလွတာနဲ႔ ကာလာေတြက အစေပါ့။ အဓိကက မျမင္တတ္တာပါ။ ေနာက္မွ အႏုပညာ သေဘာတရားကို တျဖည္းျဖည္း နားလည္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းပညာနဲ႔စာရင္ အႏုပညာ ပါ၀င္မႈရာခိုင္ႏႈန္းက အမ်ားႀကီး ပိုမ်ားပါတယ္။
 
ေလ့လာျဖစ္တဲ့ ေလ့လာမႈေတြ
**** **** ****
ကြ်န္ေတာ္က Video Tutorial ေတြၾကည့္တာ ပိုမ်ားတယ္။ စာအုပ္ထဲမွာ စာမ်က္ႏွာ သုံးဆယ္၊ ေလးဆယ္ေလာက္ ေရးၿပီး ရွင္းထားတဲ့ဟာကို Video မွာက်ေတာ့ တစ္မိနစ္ေလာက္ ျပလိုက္ရင္ ရတယ္ေလ။ You Tube ထဲမွာ Free ၾကည့္လို႔ရတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေတာ့ အဲဒီက သင္ခန္းစာေတြကို ၾကည့္ျဖစ္၊ ေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။
 
ဖန္တီးခဲ့တဲ့လက္ရာေတြနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးရမယ္ဆိုရင္
**** **** ****
သတၱဳကမၻာ၊ ထူးထူးႏွင့္ အံ့ဖြယ္ကြ်န္း၊ ေရတြင္း (ယူနီဆက္ပညာေပး)၊ ေနာက္ Eva၊ My Baby၊ Java Coffeemix၊ Max Power အစရွိတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြ။ ၿပီးေတာ့ ေရသူမ၊ ပင္လယ္မင္းသား၊ တစ္စက္တည္း ဒါေပမဲ့အဆိပ္၊ ေျမြစိမ္းရွင္မ၊ အလန္းလြန္ အလြန္လန္း၊ ေမွာ္၀င္က်ားသစ္၊ သိုက္ဆက္လိပ္ျပာ၊ ေမာ္ဒန္ရာဇ၀င္၊ ေအာ္တိုဘုရင္ စတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြမွာ ကြ်န္ေတာ့္နည္းပညာ လက္ရာေတြ ပါပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သိပၸံကားေတြ ဖန္တီးရတာ ပိုႀကိဳက္တယ္။ စက္႐ုပ္ေတြ၊ အာကာသယာဥ္ေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ိဳးကို ပိုဖန္တီးခ်င္ပါတယ္။ ဥပမာ - Star War လို၊ Transformer လို ဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြေပါ့။
 
နည္းပညာဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုံးသပ္ခ်က္
**** **** ****
နည္းပညာက ကိုယ့္စိတ္ကူးထဲမွာ ရွိတဲ့အတိုင္း ပုံေဖာ္ႏိုင္တဲ့ အားသာခ်က္ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဟာလိ၀ုဒ္မွာ နည္းပညာအထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဇာတ္ကားေတြ အမ်ားႀကီးဖန္တီးလာၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ၾကားခဲ့၊ ေျပာခ့ဲၾကတဲ့ ပုံျပင္ေတြဆိုတာ လက္ေတြ႕ျပသဖို႔ မလြယ္ဘူးေလ။ ဒါေပမဲ့ ခု အဲဒီပုံျပင္ေတြကို နည္းပညာနဲ႔ ဖန္တီးနိုင္လာၾကၿပီ။ နည္းပညာနဲ႔ အစစ္နီးပါးျဖစ္ေအာင္ ျပလို႔ ရလာၾကၿပီ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏႈတ္နဲ႔ပဲေျပာ၊ စာနဲ႔ပဲေရးလာခဲ့ၾကတဲ့ ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြဟာ နည္းပညာေၾကာင့္ အသက္၀င္လာခဲ့ၿပီ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
 
အခုလိုေျဖၾကားေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
 
ေဆာင္းျဖဴ
The Ladies News
 

 

Vote: 
No votes yet
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.