စိတ္ေကာင္းရွိဖုိ႔ ႀကဳိးစားၾက // ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ //

( ၁ )
 
လတ္တေလာ၊ မီးအေတာ္ပ်က္ေတာ့ တ႐ုတ္စကားပံု တစ္ခုကုိ သတိရသည္။
 
`ေမွာင္ေနရကာကုိ အျပစ္တင္က က်ိန္ဆဲမေနပါနဲ႔။ ဖေယာင္းတုိင္ ထြန္းညိွ လုိက္ပါ´ တဲ့။
 
မီးထြန္းဖုိ႔ ဖေယာင္းတုိင္ မရွိရင္ေကာ။
 
စြမ္းအင္ (Resorce) ေတြ မ်ားစြာရွိပါသည္။ ေရအား၊ ေနေရာင္ျခည္ စသည့္ စြမ္းအင္ေတြလည္း ရွိပါသည္။ ၿမဳိ႕နယ္ ၁၂၀ ေက်ာ္ (Solar Energy) ေနေရာင္ျခည္ျဖင့္ မီးလင္းေနပါသည္။
 
`တစ္ေယာက္ေယာက္က ကူညီရမွာေပါ့။ ကမၻာမွာ လူေတြအမ်ားႀကီး၊ လူေတြမွာ အသုိင္းအ၀ုိင္းေတြ ရွိတယ္´
 
`အဲဒီအသုိင္းအ၀ုိင္းေတြမွာ စိတ္ေကာင္းရွိရင္ေတာ့ အဆင္ေျပတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ေကာင္းမရွိတဲ့ သူေတြ အေတာ္ေလးမ်ားလုိ႔ ကမၻာႀကီးဟာ အမုိက္တုိက္ျဖစ္ေနတယ္။ ေမွာင္မည္းေနတယ္။ ဒီလုိျဖစ္တာ ဘယ္သူ႕ လက္ခ်က္လဲ´
 
( ၂ )
ကုိဘသစ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေပမယ့္ ဆရာပါပဲ။ ေလာကႀကီးမွာ ၾကားဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ သင္ဆရာဆုိၿပီး ရွိသည္။ ကုိဘသစ္ကေတာ့ ဒီဆရာသံုးမ်ဳိးထဲတြင္ ပါသည့္အျပင္ ယေန႔ေခတ္စကားျဖင့္ ေျပာေနၾက သည့္ ကူညီေသာသူ (Mentor) လုိ႔လည္း သူ႕ကုိေခၚႏုိင္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက လွ်ပ္စစ္မီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆႏၵျပမႈေတြ ျဖစ္သည္။ သမၼတအႀကံေပးတစ္ေယာက္က ဖေယာင္းတုိင္ထြန္းၿပီး ဆႏၵျပေနမယ့္ အစား အိမ္ျပန္ ဖေယာင္းတုိင္ထြန္းပါ´ ဟု ေျပာခဲ့ပါသည္။ သူ႕ေစတနာ ေကာင္းပါသည္။ ေစတနာျဖင့္ ေျပာတာပါ။
 
သုိ႔ေသာ္ ျပည္သူေတြက ဒီထက္မက ခံစားေနရပါသည္။
 
ကမၻာတြင္ ႏွစ္ ၂၀၀ ေက်ာ္ မီးေတြထိန္လင္းေနပါသည္။ သယံဇာတ အလွ်ံအပယ္ေပါေသာ ဒီႏုိင္ငံတြင္ ျပည္သူေတြက အဲဒီ ျပည္သူ႕အခြင့္ အေရးမ်ား လံုး၀မရသည့္အတြက္ ဆႏၵျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
 
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေမွာင္ထဲမွာ မေနခ်င္ၾကပါ။
 
အေမွာင္ဆုိသည္မွာ အ၀ိဇၨာျဖစ္ပါသည္။ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါသည္။ ကုိဘသစ္က ဆက္ေဆြးေႏြးသည္။
 
`အာရပ္ ႏုိင္ငံေတြမွာ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္´
 
`ဒါပဲလား´
 
`ေျမာက္ကုိရီးယားနဲ႔ ေတာင္ကုိရီးယား ရန္ေစာင္ေနတယ္။ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္တုိ႔ ပူပန္ေနတယ္´
 
`ဒါပဲလား´
 
`အစၥေရးနဲ႔ ပါလက္စတုိင္း စစ္ျဖစ္ေနတယ္´
 
`ဒါပဲလား´
 
`ကမၻာအႏွံ႔ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္´
 
`ဆုိးတယ္´
 
`လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥ မေအးေသးဘူး´
 
`ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူ႕မွာ တာ၀န္ရွိလဲ။ ဘယ္သူ႕ကုိ အျပစ္ တင္ရမလဲ´
 
`ဘယ္သူ႕ကုိမွ အျပစ္မတင္ပါနဲ႔။ ဒါဟာ အ၀ိဇၨာလုိ႔ေခၚတဲ့ အေမွာင္ထဲ ေရာက္ေနတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ´
 
`အေမွာင္ထဲကေန ထြက္ဖုိ႔ ဘာလုိလဲ´
 
`ေမတၱာပါ။ ေမတၱာမီးေရာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္´
 
( ၃ )
 
ေမတၱာကုိ သေဘာေပါက္ၾကပါမယ္။ ေမတၱာဟူသည္ အက်ဳိးကုိ လုိလားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကုိဘသစ္က ေထာက္ခံပါသည္။
 
`ဟုတ္ပါတယ္။ ေမတၱာဆုိတာ အက်ဳိးကုိ လုိလားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူ႕ အက်ဳိးကုိ လုိလားတာလဲ´
 
`ရန္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိတ္ေဆြပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ဟုတ္လား´
 
`ဟုတ္ပါၿပီ။ ပါးစပ္က ရြတ္႐ံုနဲ႔ ျဖစ္တာပဲလား။ စိတ္က ေမတၱာပုိ႔႐ံုနဲ႔ ထိေရာက္ပါသလား´
 
`လက္ေတြ႕လည္း လုပ္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လက္ရခက္မယ္ထင္တယ္´
 
`ခက္တာေပါ့။ ေမတၱာသုတ္ထဲမွာ `ဖမ္း´ ထားတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါတယ္´
 
`ေျပာျပပါလား´
 
`လူလူခ်င္း တစ္ဖက္သားအေပၚ အထင္မေသးရဘူးဆုိတာ ပါတယ္´
 
`ေကာင္းပါတယ္´
 
`အထင္မေသးဘူးဆုိတာ ေလးစားတာကုိ ေျပာတာေပါ့´
 
`ဒါက လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ႔ ဆုိင္တာပဲ´
 
`အမွန္ပဲေပါ့။ လူေတြဟာ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ အထင္ေသးရင္ ဘာမွ လက္တြဲလုိ႔မရဘူး´
 
`ဟုတ္ကဲ့၊ ေလးစားၾကရင္ေတာ့ အတူတူတြဲၿပီး အလုပ္လုပ္ႏုိင္တာေပါ့´
 
`ဟုတ္တယ္။ ေလးစားတယ္ဆုိတာ ကုိယ္ေျပာတဲ့အတုိင္း ကုိယ္လုပ္တာမ်ဳိးေပါ့။ တစ္ေယာက္ကုိ မနက္ ၉ နာရီလာပါလုိ႔ ခ်ိန္းလုိက္ရင္ မနက္ ၉ နာရီမွာ ကုိယ္ေစာင့္ဖုိ႔လုိတယ္´
 
`ကုိယ္ ခ်ိန္းထားတာပဲေလ။ ကုိယ္က တစ္ဖက္သားကုိ ေလးစားတယ္ဆုိတာ ေျပာတဲ့အတုိင္း လုပ္တာေပါ့ ဟုတ္လား´
 
`ဟုတ္တယ္ေလ။ ကတိေပးထားရင္လည္း ကတိအတုိင္း ေဆာင္ရြက္တာဟာ ေလးစားတာပဲ´
 
`မေလးစားတဲ့ ဆန္႔က်င္ဖက္ ေနာက္တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ အဲဒါက ေစာ္ကားတာကုိ ေျပာတယ္ မဟုတ္လား´
 
`ဟုတ္ပါတယ္။ မေလးမစား လုပ္တာဟာ ေစာ္ကားတာပါပဲ´
 
( ၄ )
 
`ဒါဆုိရင္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ ျမင္ၿပီထင္တယ္´
 
`ျမင္လာပါတယ္။ အလုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ မေလးမစား မလုပ္ရဘူး။ မေစာ္ကားရဘူးေပါ့´
 
`ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ ေစ့စပ္ညိွႏိႈင္းတဲ့အခါေတြမွာ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ ပထမဦးဆံုး ေလးစားရမယ္´
 
`ခုမွပဲ ေမတၱာ ထားတယ္ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္လာေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခင္တာဟာ ေမတၱာပဲလုိ႔ ယူဆခဲ့တယ္´
 
`ဒါလည္းမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြဟာ အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ ေနၾကတယ္။ (Social Animals) ေတြေပါ့။ တစ္ေယာက္ထဲ လုပ္လုိ႔မရတာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္တယ္။ မိမိစားေနတဲ့ ထမင္းတစ္ပန္းကန္ကုိ စားရဖုိ႔ဟာ လူအမ်ားႀကီးက ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတယ္´
 
`ရွင္းပါဦးဆရာ´
 
`ခင္ဗ်ားစားေနတဲ့ ထမင္းျဖစ္လာဖုိ႔ စပါးမင္းစုိက္လား´
 
`မစုိက္ဘူး´
 
`ရိတ္ေရာ ရိတ္လား´
 
`ဟင့္အင္း၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ၀ယ္လုိက္တာပဲ´
 
`ေအး၊ ၀ယ္လုိက္ဖုိ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ စုိက္ပ်ဳိးထားရတာပဲ မဟုတ္လား´
 
`သူလည္း စပါးစိုက္မယ္၊ သူစားမယ္၊ အခ်ဳိ႕ကုိ ေရာင္းတာေပါ့။ ဒါမွလည္း သူလုိအပ္တာေတြကုိ ၀ယ္ယူႏုိင္မွာေပါ့´
 
`အဲဒါကုိပဲ ေျပာတာ။ စုိက္တဲ့သူမရွိရင္ မင္းပုိက္ဆံ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ၀ယ္စားလုိ႔မရဘူး။ ျပင္သစ္က ဘုရင္မမာရီယုိအန္ တုိနက္ ေျပာသလုိ `ေပါင္မုန္႔မရွိရင္ ကိတ္မုန္႔စား´ ဆုိတာမ်ဳိးေတာ့ မေျပာပါနဲ႔။ မိမိက ဘာမွ မလုပ္ မစုိက္ မပ်ဳိးဘဲ စားေသာက္ႏုိင္တာ ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြ ေကာင္းလုိ႔ေပါ့။ ဒါကုိ ကုိယ္တုိင္ နားလည္ရမယ္။ ကုိယ္ကလည္း တတ္ႏုိင္တာကုိ လုပ္ေပးတယ္၊ သူလည္း သူ တတ္ႏုိင္တာေတြ လုပ္တယ္။ လူ႕ေဘာင္ဆုိတာ အဲဒီသေဘာပဲ´
 
`ဒါဆုိရင္ ဘုရင္ေတြ ၊ အာဏာရွင္ေတြ ၊ အစုိးရေတြ ၊ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ၊ တရားသူႀကီးေတြ ၊ စစ္ဗုိလ္ စစ္သားေတြလည္း ဒါကုိ သိသင့္တာေပါ့´
 
`ဒါေပါ့။ သူတုိ႔ကုိ ျပည္သူက ေကၽြးထားေပးထားတယ္ကြ။ ေပးတဲ့ လက္နဲ႔ ခံတဲ့လက္ ဘယ္သူက အေပၚကလဲ´
 
`ေပးတဲ့လက္က အေပၚကေပါ့´
 
`အဲဒါကုိ ေျပာတာေပါ့။ အေပၚေအာက္ဆုိၿပီး အထင္မေသးပါနဲ႔ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံဖုိ႔ပါ´
 
( ၅ )
 
`ခု တုိ႔တစ္ေတြ အလင္းေရာင္ျမင္စ ျပဳေနတဲ့ ကာလေပါ့´
 
`လင္းေရာင္ျမင္လာေတာ့ မုိးေသာက္ အလင္းေရာက္ေတာ့မွာေပ့ါ´
 
`ညဘက္ (ေန၀င္ဆည္းဆာ) မဟုတ္ရင္ေတာ့ အ႐ုဏ္ေပါ့ေလ။ မုိးေသာက္ေတာ့မွာေပါ့။ ဒီအခါ လူေတြဟာ အသိပညာရွိထားဖုိ႔ လုိတယ္။ ပညာမရွိရင္ေတာ့ တုိးတက္ႀကီးပြားဖုိ႔ ေႏွးေနဦးမွာပဲ´
 
`ဆုိးတယ္ေနာ္´
 
ဟုတ္ပါတယ္။ လူအားလံုးဟာ အတူတူပဲ။ လူေတြဟာ အုပ္စုဖြဲ႕ၿပီး ေနၾကတယ္။ အခ်ဳိ႕က ဘုရင္၊ အခ်ဳိ႕က ဆင္းရဲသားေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူေတြဟာ အတူတူပါပဲ။ ဒါကုိ ဗုဒၶက ဦးစြာျမင္ခဲ့တယ္။ ဘုရားသားေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ သံဃာေတြဟာ ဘယ္မ်ဳိးႏြယ္စုက လာလာ အတူတူပဲလုိ႔ ဆုိထားတယ္´
 
`ဟုတ္ပါတယ္။ အိႏိၵယမွ ဇာတ္ျပသ၁နာက အႀကီးႀကီးပဲ´
 
`တကယ္ေတာ့ ဘုရင္နဲ႔ ဆင္းရဲသား အတူူတူပဲဆုိတာကုိ အဲဒီေခတ္က ဘယ္သူေျပာရဲမွာလဲ´
 
`ဘယ္လုိလုပ္ေျပာမလဲ၊ သက္ဦးဆံပုိင္ ေခတ္ေလ။ ေျပာမွားဆုိမွားနဲ႔ ေသသြားႏုိင္တယ္´
 
`အားလံုး တန္းတူရည္တူဆုိရင္ တစ္ေယာက္အလုပ္ကုိလည္း တစ္ေယာက္ အထင္မေသးေတာ့ဘူး။ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ ရွိလာမယ္ထင္တယ္´
 
( ၆ )
 
အ၀ိဇၨာသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။ ဒါကုိ ေမာဟလုိ႔လည္း ေခၚႏုိင္ပါသည္။ အေမွာင္ထဲေနရျခင္း၊ ျမင္ႏုိင္စြမ္းမရိွျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ လူအမ်ား ဆင္းရဲေနၾကသည္။
 
မွ်ပါ၊ ေ၀ပါ။
 
ေပးၾကပါ။
 
ယူဖုိ႔သာ မႀကဳိးစားပါနဲ႔။
 
ေမွာင္ေနရင္း က်ိန္ဆဲမေနပါနဲ႔။ ဆုိလာမီးေလး တပ္လုိက္ပါ။ လုိအပ္ရင္ မီးခလုတ္ေလးကုိ ဖြင့္လုိက္ပါ။
 
ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ
The Ladies News
 

 

Vote: 
Average: 5 (1 vote)
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.