အသံေတြဆူညံခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္ // ရဲေခါင္မဲေမာင္ //

စတုတၳအႀကိမ္ေျမာက္ ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္ကုိ ၃-၁၁-၁၇ ရက္ေန႔ကေန ၅-၁၁-၁၇ ရက္ေန႔အထိ မႏၱေလးၿမဳိ႕မွာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပြဲေတာ္ႀကီးမွာ ပါ၀င္ ဆင္ႏႊဲၾကဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာ ဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာ အေယာက္ ၅၀ ေလာက္ဟာ ၁-၁၁-၁၇ ရက္ေန႔ ည ၁၀ နာရီက မႏၱေလးၿမဳိ႕ကုိ စတင္ထြက္ခြာ ခဲ့ၾက ပါတယ္။
 
ဧရာ၀တီ စာေပပြဲေတာ္ကုိ တက္ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ နာမည္ စာရင္းပါ၀င္တဲ့ သူေတြထဲက အခ်ဳိ႕က မလုိက္ျဖစ္တာရယ္၊ အခ်ဳိ႕ကလည္း ကုိယ့္အစီအစဥ္ နဲ႔ ကုိယ္ ေလယာဥ္နဲ႔ လာၾကမွာရယ္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ သယ္ေဆာင္ လာတဲ့ Golden Star Express ကားသစ္ႀကီးဟာ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သက္သက္ သာသာ ရွိပါတယ္။
 
စကတည္းက ယဥ္ဆုိသလုိပဲ ဒီ ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္ကုိ တက္ေရာက္ၾက မယ့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕က စာေရးဆရာ စာရင္းဆုိၿပီး ထြက္လာကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရန္ကုန္ စာေပေလာကနဲ႔ မႏၱေလး စာေပေလာက ႏွစ္ခုမွာ ေတာ္ေတာ္ကေလး ပြက္ေလာ႐ုိက္ခတ္သြားခဲ့ပါတယ္။ စာေပေလာကထဲ ကုိေတာင္ မေရာက္ေသးတဲ့ နာမည္ပ်က္ရွိေနတဲ့ သူႏွစ္ေယာက္၊ အဲဒီ ဧရာ၀တီ စာေပပြဲေတာ္ကုိ တက္ေရာက္မယ့္ စာရင္းထဲ ပါေနလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပေလာကဆုိတာ ျမန္မာစာေပ သမုိင္းနဲ႔ခ်ီၿပီး တကယ့္ စာေပပညာရွင္ေတြ၊ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာေတြက အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံၿပီး တည္ေဆာက္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကရတဲ့ ေလာကႀကီး တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ `စာေပပြဲေတာ္´ ဆုိတာက အေရွ႕မွာ ´ဧရာ´ ပဲတပ္တပ္၊ `ခ်င္းတြင္း´ ပဲ တပ္တပ္ အင္မတန္ ဂုဏ္သိကၡာ ႀကီးမားတဲ့ပြဲမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ တည္ေဆာက္၊ အဲဒီလုိ ဂုဏ္သိကၡာရွိတဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီးနဲ႔ မအပ္မရာဘူးလုိ႔ ယူဆၾကတဲ့ တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စ ကုိ ပြဲေတာ္ႀကီး တက္ဖုိ႔စာရင္းထဲ ထည့္လုိက္တာဟာျဖင့္ အဂတိတရား ေလးပါးနဲ႔ မကင္းဘူးဆုိတာက ေပၚလြင္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစတုတၳ အႀကိမ္ေျမာက္ ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္ႀကီးကုိ အျပစ္ျမင္ၾက၊ ေ၀ဖန္ၾက၊ ကန္႔ကြက္ၾက၊ သပိတ္ေမွာက္ၾကတာဟာျဖင့္ အျပစ္မေျပာသာ ဘူးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။
 
၃၉ မုိင္က Famous စားေသာက္ဆုိင္မွာ နား …၊ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စားေသာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ Express ကားႀကီး ျပန္ထြက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ည ၁ နာရီစြန္းစြန္းရွိေနပါၿပီ။ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚကုိ ေရာက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ကဗ်ာဆရာေစာေ၀က သူထုိင္ေနတဲ့ကားရဲ႕ အလယ္ေလာက္မွာရွိတဲ့ ထုိင္ခံုကထၿပီး ကားရဲ႕ ေရွ႕ေခါင္းဘက္ကုိ ေလွ်ာက္သြားပါတယ္။ ကား ဒ႐ုိင္ဘာျဖစ္တဲ့ သူဆီက စကားေျပာမုိက္ ကုိေတာင္းၿပီးေတာ့ “ကားေပၚမွာ လုိက္ပါလာၾကတဲ့ သူအားလံုးဟာ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ ရင္းႏွီးၿပီးသူေတြခ်ည္း ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ ကုိယ္ ေျပးလႊားေနၾကရတဲ့ သူေတြ ျဖစ္ၾကတာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မေတြ႕ျဖစ္ၾကဘူး။ ဧရာ၀တီ စာေပပြဲေတာ္ႀကီးေၾကာင့္သာ အခုလုိ ကားတစ္စီးတည္းမွာ ခရီးအတူတူ သြားျဖစ္ၾကတဲ့ အလြန္ပဲ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းပါတယ္။ ပုိၿပီး အမွတ္တရကေလးေတြ ျဖစ္သြားရေအာင္ တစ္ေယာက္ခ်င္း ကဗ်ာရြတ္ခ်င္တဲ့သူကရြတ္၊ ကဗ်ာမရြတ္ခ်င္တဲ့ သူကလည္း အမွတ္တရစကားေလးေတြ ေျပာၾကရေအာင္ဗ်ာ” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႕စကားကုိ ၾကားေတာ့ အေမရိကန္က မီခ်ီဂန္မွာေရာက္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိတ္ေဆြႀကီး ကဗ်ာဆရာ ကုိေအာင္ေ၀းကုိ ကၽြန္ေတာ္သြားၿပီး သတိရလုိက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကုိေအာင္ေ၀းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခရီးေတြ အတူသြားၾကၿပီဆုိရင္ ကဗ်ာရြတ္ၾကဖုိ႔ကုိ ေဆာ္ၾသတတ္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ကုိေစာေ၀က အဲဒီလုိ ဖိတ္မႏၱက ျပဳလုိက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ့ စာေပအႏုပညာရွင္ေတြ အားလံုးဟာ ကုိယ္စိတ္သန္ရာသန္ရာ ကေလးေတြကုိ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ေျပာဆုိျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အလွည့္ အေရာက္မွာေတာ့ “အိမ္ျပန္ခ်င္ေနတဲ့ သူကုိ၊ တံခါးဖြင့္ေပးတာ၊ ဥပုသ္မေစာင့္ဘဲ ကုသုိလ္ရတယ္” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာကေလး တစ္ပုဒ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ရြတ္ပါတယ္။
 
… “အိမ္ထဲမွာဆုိရင္
ေမတၱာေတြကလည္း
စပ်စ္သီးလုိ အခုိင္လုိက္
ရင္းႏွီးေႏြးေထြးမႈဆုိတာကလည္း
သီခ်င္းေအာ္ဆုိခ်င္စရာခ်ည္းပဲေပါ့ အေမရယ္ ။
 
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က လူေတြမဟုတ္လား
ကုိယ့္အေတြးအေခၚနဲ႔ ကုိယ္
ကုိယ့္ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ကုိယ္
ကုိယ့္ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ကုိယ္
ကုိယ့္သမုိင္းနဲ႔ ကုိယ္ပဲ အေမ
ရန္ျဖစ္တဲ့အခါလည္း သတ္ၾကပုတ္ၾက
ေအာ္ၾကဟစ္ၾက ဆဲၾကဆုိၾက
 
ငယ္က်ဳိးငယ္နာေတြလည္း
ေဖာ္ခ်င္ေဖာ္ၾကမွာပဲ
ၿပီးေတာ့လည္း ျပန္ခ်စ္ၾကရစၿမဲပါ အေမရယ္
ဒါ … အိမ္ရဲ႕
ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေပါ့ အေမ …”
 
၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွာ ယူနီေဖာင္းခၽြတ္ၿပီး တုိက္ပံု၀တ္တဲ့ အစုိးရတက္လာပါတယ္။ “ဒီမုိကေရစီအစုိးရ” လုိ႔ အမည္ခံလုိက္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ကုိက္ညီမယ့္ ကိစၥအခ်ဳိ႕ကုိ လူထုကုိ စည္း႐ံုးတဲ့အေနနဲ႔ လုပ္လာပါတယ္။ ဆႏၵျပခြင့္ေပးတာ၊ စာေပစိစစ္ေရးကုိ ဖ်က္သိမ္းေပးတာ စတာေတြ ဆုိပါေတာ့။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လမွာေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျပည္ပ ေရာက္ေနၾကတဲ့သူေတြ ျပန္လာႏုိင္တယ္ဆုိၿပီး ေၾကညာပါတယ္။
 
လူဆုိတာ ကုိယ္ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ရြာ၊ ၿမဳိ႕၊ ႏုိင္ငံကုိ ဇာတိစိတ္အရ ခ်စ္ခင္စြဲလမ္းၾကသူခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္သာ အမိေျမကုိ ခြဲခြာၿပီး တစ္နယ္တစ္ေက်း အျခား သူမ်ားတုိင္းျပည္ေတြမွာ သြားေရာက္ ေနထုိင္ ႐ုန္းကန္ေနၾကရေပမယ့္ မလြမ္းဘယ္သူ ရွိပါ့မယ္ဆုိသလုိ ကုိယ့္တုိင္းကုိယ့္ျပည္ကုိ လြမ္းနာက်ေနတဲ့သူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရား၀င္ သြားေရာက္ေနထုိင္ၾကရတဲ့ သူေတြအတြက္က တာ၀န္ၿပီးဆံုးခ်ိန္မွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားသူေတြအတြက္ ကုိယ္ျပန္ခ်င္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပန္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ စစ္အစုိးရကုိ ေတာ္လွန္ၿပီး ေရာက္ရွိေနထုိင္ေနၾကတဲ့ `ေတာ္လွန္ေရးသမား´ ေတြအဖုိ႔ကေတာ့ ဒီတစ္သက္ အိမ္ျပန္ႏုိင္ပါေတာ့မလား ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ေဆြးေနၾကရရွာတာ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီလုိ ကုိယ့္တုိင္းကုိယ့္ျပည္ ကုိယ့္အိမ္ကုိယ့္ရာကုိ ျပန္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပန္ပေရာက္ေနတဲ့သူေတြ အိမ္ျပန္လာႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ ေၾကညာခ်က္ဟာ ၀တ္ရည္ရွာေနတဲ့ လိပ္ျပာကေလး ပန္းစံုေတာႀကီးနဲ႔ ေတြ႕လုိက္ရသလုိ အိမ္ေ၀းေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ပီတိတဖြားဖြား ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။
 
“အသိေတြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျပန္ၾကေတာ့
ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ မႊားတက္တဲ့အတုိင္း
ယားက်ိ ယားက်ိနဲ႔ပါ အေမ
သူတုိ႔ျပန္တာ ဘာအျပစ္ရွိမွာလဲ … ေနာ္
အိမ္ကုိျပန္ၾကတာပဲ မဟုတ္လား အေမရယ္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာမွ မေတြးသင့္ၾကဘူး
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာမွ အျပစ္မေျပာသင့္ၾကဘူး
ႏုိင္ငံေရး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စီးပြားေရး
ပညာေရး က်န္းမာေရး အာဏာရွင္စနစ္
သူတုိ႔ေမ့ပစ္ၾကမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေလ
ေလာေလာဆယ္ သူတုိ႔ အိမ္ျပန္ခ်င္ေနၾကတာ မဟုတ္လား
အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့သူကုိ တံခါးဖြင့္ေပးတာ
ဥပုသ္မေစာင့္ဘဲ ကုသုိလ္ရပါတယ္ အေမရယ္ … ေနာ္”
 
အိမ္လြမ္းသူအခ်ဳိ႕ အိမ္ျပန္သြားၾကေတာ့ ျပင္းထန္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးစိတ္နဲ႔ အေကာင္းမျမင္ႏုိင္တဲ့ သူ အနည္းအက်ဥ္း ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔က အိမ္ျပန္သြားၾကတဲ့ သူေတြအေပၚ ဒူးေထာက္ လက္ေျမွာက္သြားတဲ့သူ၊ စစ္အစုိးရကုိ အ႐ံႈးေပးသြားတဲ့သူ အစရွိသလုိ ေ၀ဖန္အျပစ္တင္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္ၾကားရတဲ့အခါ အင္မတန္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ။ “အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့သူေတြ အိမ္ျပန္တာဟာ လူ႕အခြင့္အေရး၊ အိမ္မျပန္ခ်င္တဲ့သူေတြ အိမ္မျပန္တာဟာလည္း လူ႕အခြင့္အေရး” ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဟုိဟုိဒီဒီ အျပစ္မေျပာၾကဘဲ “အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့သူေတြကုိ တံခါးဖြင့္ေပးတာဟာ ဥပုသ္မေစာင့္ဘဲ ကုသုိလ္ရတယ္” ဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ္ လိႈက္ေမာ၀မ္းနည္းတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ အတူ ေရးျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာကေလး ျဖစ္ပါတယ္။
 
မႏၱေလးကုိေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ Mandalay Swan ဟုိတယ္မွာ ေနရာခ်ထားေပးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ တစ္ခန္းတည္း တည္းခုိေနထုိင္ရမယ့္သူကုိ စာရင္းထဲမွာ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဆရာၾကည္မင္းလုိ႔ ေရးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာၾကည္မင္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က သိကၽြမ္းတာေၾကာင့္ ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာၾကရေတာ့မယ္ ဆုိၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းသာသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေနထုိင္ရမယ့္ အခန္းေသာ့ကုိ ရတာနဲ႔ အခန္းရွိတဲ့ေနရာကုိသြားၿပီး ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သံုးေယာက္အိပ္ခန္းႀကီး ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာၾကည္မင္း ေရာက္လာရင္ ေအးေအးေဆးေဆး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အိပ္ပါေစလုိ႔ေတြးၿပီး ႏွစ္ေယာက္အိပ္ ခုတင္ႀကီးနားက တစ္ေယာက္အိပ္ ခုတင္ အေသးေလးအေပၚမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေနရာယူလုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီသံုးေယာက္ခန္းက်ယ္ႀကီးထဲမွာ ေအးေအးေဆးေဆး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၄ ညအိပ္ၿပီးသာ ရန္ကုန္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းကုိ ဘယ္သူမွ ေရာက္မလာခဲ့ပါဘူး။
 
ဒီ ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္ႀကီးကုိ ၃-၁-၁၇ ရက္ေန႔ကေန ၅-၁၁-၁၇ ရက္ေန႔အထိ မႏၱေလးေတာင္ေျခမွာရွိတဲ့ Mandalay Hill ဟုိတယ္မွာ က်င္းပျပဳလုပ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်င္းပတဲ့ သံုးရက္စလံုးမွာ ႏုိင္ငံျခားက စာေပပညာရွင္ေတြနဲ႔အတူ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၱေလးက စာေပပညာရွင္ေတြက စာေပအေၾကာင္း၊ ကာတြန္းအေၾကာင္း၊ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြကုိ စာတမ္းေတြဖတ္ၾက၊ ၀ုိင္းဖြဲ႕ေဆြးေႏြးၾက ေမးၾကျမန္းၾကတာေတြကုိ ေျဖၾကနဲ႔ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ကေလးေတာ့ ရွိပါတယ္။
 
ကၽြန္ေတာ္က ဖြင့္ပြဲကုိ စိတ္မ၀င္စားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဖြင့္ပြဲက်င္းပတဲ့ ခန္းမႀကီးထဲကုိ အမ်ားနဲ႔နည္းတူ လုိက္ပါခ်ီတက္မသြားဘဲ ဟုိတယ္၀င္း ျမက္ခင္းျပင္မွာ ခင္းက်င္းထားတဲ့ စာအုပ္ အေရာင္းဆုိင္ေတြဘက္ကုိသာ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီျမက္ခင္းျပင္မွာ စာအုပ္ဆုိင္ေတြနဲ႔အတူ ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားတာက “ကဗ်ာရြတ္ပြဲ” ပါပဲ။ ကဗ်ာရြတ္ပြဲအတြက္ “Poets’ Corner” ကုိ ေအးျမလွတဲ့ အရိပ္ေတြရွိရာ မန္က်ည္းပင္ေတြ ေအာက္မွာ စီစဥ္ထားပါတယ္။ ကဗ်ာရြတ္ပြဲကုိ ေန႔စဥ္ ေန႔လယ္ ၁ နာရီမွာ စတင္က်င္းပၿပီး ကဗ်ာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ ဘယ္သူမဆုိ လာေရာက္ ရြတ္ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဥတၱရလြင္ျပင္ စာအုပ္အေရာင္းဆုိင္ကေလးမွာ မိတ္ေဆြျဖစ္တဲ့ စာေရးဆရာ သင့္ေနာ္နဲ႔ စကားေတြေျပာရင္း လက္ထဲက Programme စာအုပ္ေလးကုိ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ “စာေပေဟာေျပာပြဲ” ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေရႊကူေမႏွင္း၊ မိခ်မ္းေ၀၊ မအိ၊ ေဆာင္း၀င္းလတ္ တုိ႔က ေဆြးေႏြးၾကမယ့္ အစီအစဥ္ကုိ ေတြ႕တာနဲ႔ ဟုိတယ္ထဲကုိ ျပန္ၿပီး၀င္လာ လုိက္ပါတယ္။
 
ကၽြန္ေတာ္ ဟုိတယ္ထဲေရာက္ေတာ့ “စာေပေဟာေျပာပြဲ” နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Panel Discussion က စေနပါၿပီ။ ဒီေဆြးေႏြးမႈကုိ ေကာင္းသန္႔၊ ဦးဘုန္း (ဓာတု)၊ သရ၀ဏ္(ျပည္)၊ ရဲသွ်မ္း တုိ႔နဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္ပါတယ္။ အဓိကေျပာဆုိ ေဆြးေႏြးသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ စာေပရသ ေပ်ာက္ဆံုးလာတာ၊ သီခ်င္းေတြ ဆုိလာတာ၊ ႏုိင္ငံေရး စင္ျမင့္ျဖစ္လာတာ၊ အႏုပညာေၾကး အနည္းအမ်ားေပၚ စိတ္၀င္တစား ရွိလာၾကတာ၊ စီးပြားေရး ဆန္လာၾကတာ စတဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီ က်င့္စဥ္အရ ကုိယ့္အျမင္၊ ကုိယ့္အေတြးကုိ စုိးရြံ႕ထိတ္လန္႔မႈ မရွိဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာဆုိလာႏုိင္တာ ေအးေအးေဆးေဆး ထုိင္ၿပီး နားေထာင္လာႏုိင္တာေတြကုိ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ တုိးတက္မႈလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
 
ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေန႔ျဖစ္တဲ့ ၅-၁၁-၁၇ ရက္ေန႔မွာေတာ့ မင္းခ်မ္းမြန္၊ ေလးကိုတင္၊ သူရေဇာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလးေယာက္ရဲ႕ “ရသစာတမ္း ျဖစ္ေပၚတုိးတက္မႈ” အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးမႈ အစီအစဥ္ လုပ္ပါတယ္။ တက္ေရာက္ နားေထာင္သူ ၂၅ ေယာက္ပဲ ရွိေပမယ့္ ျခေသ့ၤေတြ၊ က်ားေတြဟာ သားေကာင္ အႀကီးကုိပဲ လုိက္လုိက္၊ သားေကာင္ အငယ္ကုိပဲ လုိက္လုိက္ စုိက္ထုတ္တဲ့ အားကေတာ့ အတူတူပဲလုိ႔ဆုိတဲ့အတုိင္း စိတ္ပါလက္ပါကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။
 
ရသစာတမ္းဆုိတာ Essay အက္ေဆးကုိ ေခၚတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ The World Books (ေနာင္မွာ ဂႏၳေလာကမဂၢဇင္း) မွာ အဂၤလိပ္အက္ေဆး တစ္ပုဒ္ကုိ ဘာသာျပန္ၿပီး ၁၉၂၈ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ Essay ဟာ ျမန္မာအက္ေဆးရဲ႕အစျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုဆုိရင္ ျမန္မာအက္ေဆးေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၉၀ ေလာက္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ အက္ေဆး၊ စာမြန္၊ အစမ္းစာ၊ ရသစာတမ္း၊ စာတမ္း ရယ္လုိ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚဆုိ ခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုေတာ့ “ရသစာတမ္း” လုိ႔ပဲ ေခၚၾကပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာစာဆုိႀကီး ဆရာေဇာ္ဂ်ီက သူ႕ရဲ႕ ကံ့ေကာ္ၿမဳိင္စာတမ္းမွာ Essay နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ “မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ၊ မည္သည့္ အေၾကာင္းကုိေရးေရး၊ မည္သည့္ ပံုသ႑ာန္ကုိ ေဖာ္ေဖာ္ ထုိစာ မတုိမရွည္သည္ စာဖတ္ပရိသတ္၌ ႏွစ္သက္မႈရသကုိ ျဖစ္ေစသင့္သည္၊ ရသျဖစ္သည္ႏွင့္ အတူတကြ (သုိ႔မဟုတ္) ပတ္၀န္းက်င္ အသိအျမင္ကုိလည္း ျဖစ္လာေစသင့္သည္။ ကဗ်ာေကာင္း တစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္လုိက္ရသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သင့္သည္။ ဤကား ျဖစ္ေစလုိေသာ စာတမ္းအေရးအသားမ်ဳိး၏ ေယဘုယ်သေဘာ ျဖစ္သည္။ ထုိသေဘာပါမွလည္း စာတမ္းသည္ ရသစာေပအဖြဲ႕ တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ ျမန္မာ့စာေပ၌ ေနရာတစ္ေနရာ ရလာမည္ဟု ယူဆသည္” ဟု ေရးခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ ျမန္မာ Essay ေတြဟာ “ရသစာတမ္း” ဆုိတဲ့ လြမ္းေလာက္စရာ နာမည္ကေလးနဲ႔ ျမန္မာစာေပမွာ ေနရာတစ္ေနရာ အခုိင္အမာ ရရွိထားပါၿပီ။
 
ေျပာလုိ႔ေဆြးေႏြးလုိ႔ ေကာင္းေနတုန္းမွာပဲ ပြဲတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ပရိသတ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ကေနၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ၿပီဆုိတဲ့ ဘုတ္ကေလး တစ္ခု ေထာင္ျပတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေဆြးေႏြးတာကုိ ရပ္လုိက္ရသလုိ ေမးခ်င္ျမန္းခ်င္တဲ့ ပရိသတ္ေတြလည္း ဘာမွမေမးျမန္းႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ပြဲေတာ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္တစ္ခုက ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ စာတမ္းဖတ္ပြဲေတြ အတြက္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ရာမွာ (၁၀.၀၀ - ၁၁.၀၀) (၁၁.၀၀ - ၁၂.၀၀) ဆုိၿပီး လုပ္ထားေတာ့ လူးသာလြန္႔သာ မရွိလွပါဘူး။ လုပ္သင့္တာက (၁၀.၀၀ - ၁၁.၀၀)၊ (၁၁.၁၅ - ၁၂.၁၅) ဆုိၿပီး ႀကဳိတင္သတိေပးႏုိင္ေအာင္၊ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးဖုိ႔ပါ။
 
၆-၁-၁၇ ရက္ေန႔ မနက္ ၉ နာရီမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ Golden Star Express ကားႀကီး Mandalay Swan ဟုိတယ္ အေရွ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ဆီကုိ ျပန္ၿပီးထြက္ခြာလာခဲ့ပါတယ္။ ကားအေရွ႕နဲ႔ ကားရဲ႕ အေနာက္မွာေတာ့ စတုတၳအႀကိမ္ ဧရာ၀တီစာေပပြဲေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသံေတြက ဆူညံေ၀စည္ေနပါတယ္။
 
ရဲေခါင္မဲေမာင္
The Ladies News

 

Vote: 
No votes yet
Reader Choice: 

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.